“Ben hiç savaş gördüm mü ?
Bu soruya verecek cevabım yok. Ben bir şeyler gördüm. Ama savaş mıydı o gördüklerim, emin değilim. Ben bir şeyler öldüm. Ama ölüm müydü o öldüklerim, ondan da emin değilim. “
“Korku nedir bilmiyoruz biz. Denizin uçsuz bucaksızlığında, her an patlayabilecek havanın merhametsizliğinde, bir geminin avucunun içinde yalpalayarak sürdürdüğümüz hayatlarımız Tanrı’ya emanet ve Tanrı yok. O yüzden devamlı içiyor. Ben sigara sarıyorum. Devamlı şarap açıyoruz. O yüzden ekşi üzüm ve tütün kokuyoruz.”
“Senin hem arkanda olacağım hem önünde..
Güvenli zannettiğin o evinde..
Atalarından devraldığın o fikrinde.
Hem geçmişinde hem geleceğinde.
Denizlere de açılsan.. Kırlara da çıksan peşinde.
Benden kaçarken vardığın her yerde.
Hayatının tam orta yerinde dev bir kafeste. “