Korku Kültürü'nde yetişen birey için yaşamın temel cümlesi şudur: " Güvende olmak istiyorsan , ya diğerlerinden güçlü ol ya da senden güçlü birinin kanadının altına sığın! "
Neden hüzünlüyüm ? Öyküde yer alan erkekler insanlıklarını yok ettiklerinin , farkında bile değiller. Peki , niçin degiller ? Çünkü kendilerini yöneten şablonların , nesiller boyu dededen babaya ve babadan oğula (kadınların yardımıyla) aktarıldığını anlamamışlar. Korku kültürünün birer robotu olduklarını , yaptıkları şeylerin onları insan olmanın özünden uzaklaştırdığını bilmiyorlar.