Sovyetler'in ilk dönemindeki sanayileşme atılımı ve ideolojik seferberliğin buram buram koktuğu, sosyalizm heyecanıyla yanıp tutuşan bir roman. Bana Nazım Hikmet ve Mayakovski'n fütürist şiirlerini anımsattı. Yazar sosyalist ütopya yaratmak istemiş ve bunu dönemin "uzayı fetih" ruhuna uygun olarak tasarlamış. Bence başarılı, okunası bir eser. Tabii fazlaca romantik olduğunu söylememe gerek var mı bilmiyorum.
Bizim yaşamaya karşı duyduğumuz yabancılaşma, canlı yaşamından tiksinecek, onun adını bile duymak istemeyecek ölçüdedir.Üstelik yaşamı kitaptan öğrenmeyi üstün tutuyoruz.