1960'ların başında kozmolojinin büyük sorusu şuydu :
Evren bir başlangıca sahip midir? pek çok bilim insanı başlangıç düşüncesine içgüdüsel olarak karşı çıkmaktaydı, zira bir yaratım noktasının bilimin artık işlev görmeyeceği bir yer olacağını düşünüyorlardı. Bu noktada, evrenin nasıl başladığını belirlemek için dine ve Tanrı'ya başvurulmak durumundaydı. Bu hiç şüphesiz temel bir soruydu ve doktora tezimi tamamlamak için tam da ihtiyaç duyduğum şeydi.