Kitabı okurken empati kurarak okuduğumda vaziyetin çok daha vahim olduğunu anlayarak okumak bende daha çok etki bıraktı, bence bu kitap içinde sorulması gereken en önemli soru Gregor Samsa’nın bana ne olacak değilde aileme ve işime ne olacak sorusunu sorduğudur, Gregor böceğe dönüştüğü süreçte kendisinin aslında sadece bir işçi gibi kullanıldığınıda anlamaya başlar aslında gregor aynı gregordur ama bedeni değiştiği için yavaş yavaş ailesi tarafındanda hor görülmeye başlanır, Kitap şahsi fikrimce gayet güzel yazılmış bir kitaptır okumanızı tavsiye ederim.