Kitabı okurken empati kurarak okuduğumda vaziyetin çok daha vahim olduğunu anlayarak okumak bende daha çok etki bıraktı, bence bu kitap içinde sorulması gereken en önemli soru Gregor Samsa’nın bana ne olacak değilde aileme ve işime ne olacak sorusunu sorduğudur, Gregor böceğe dönüştüğü süreçte kendisinin aslında sadece bir işçi gibi kullanıldığınıda anlamaya başlar aslında gregor aynı gregordur ama bedeni değiştiği için yavaş yavaş ailesi tarafındanda hor görülmeye başlanır, Kitap şahsi fikrimce gayet güzel yazılmış bir kitaptır okumanızı tavsiye ederim.
DönüşümFranz Kafka · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022268bin okunma
Daha yeni bitirdim gayet güzel kitap, Kitabı okurken insan kitabın içinde adeta kayboluyor bu kayboluş hissi aslında ana karakter olan Guy Montag’ın içinde bulunduğu karmaşanında bir yansımadır, Kitap bir distopyada geçmekte ve distopya sadece insanlığın mutlu olmasını istiyor lakin mutluluktan kastığı en ufak kötü düşünceye yer vermemek insanları mutluluk bahenesiylede kullanıyorlar, Bu dünyada itfaiyeciler yangınları söndürmüyor kitap yakıyor zaten Fahrenheit 451 kağıdın tutuştuğu ısı birimidir aynı zamanda benim söyleyeceklerim bu kadardı kesinlikle okuyun ve okutturun.