Bu okuduğum 3.kafka eseri olmuş oldu. Aslında bakarsak pek bir beklentim yoktu, sadece Jack London kitaplarını çok sevdiğimden arka arkaya okuyordum hep, çabuk bitmesin diye araya bi Kafka sokayım dedim. Kitap bir yere varmıyor, 16 yaşındaki Alman göçmeni Karl Rossman'ın Amerika'ya gönderilip burada hayata tutunma mücadelesini anlatıyor kabaca. Çeşitli eleştiriler de mevcut tabii. Özellikle kapitalist sistemin açgözlülüğü, gücü elinde bulunduranın güçsüzü ezmesi vesaire..
Bu kitabı London yazsaydı muhtemelen Karl, Amerika içinde birkaç şehit değiştirir ve en sonunda bir işte tutunarak dayısının karşısına çıkardı. Ama Kafka olunca böyle bir şey mümkün olmuyor maalesef :)