Hergün’e 1 dua serisi
“Allah’ım! Beni üzen, kaygılandıran ve beni endişelendiren her korku ve darlıktan Sana sığınırım. Allah’ım! Senden dünya ve ahirette Sarsılmayan, yıkılmayan bir huzur isterim. Allah’ım! Kalbimi sevindirecek bir sürur, her türlü kederimi giderecek nasuh bir tevbe, yolumu aydınlatacak bir muvaffakiyet, hüznümü yok edecek güzel bir saadet ve seni razı edecek güzel, kolay bir amel nasip eyle. Rabbim! Kalbimi onar, sadrımı ferahlat, düşüncemi ihlasla düzelt; lütfunla ve kereminle bana hayalini bile kuramadığım, imkansız sandığım güzel ve bitmeyen bir kalp sevinci ve hoşnutluğu ihsan eyle.” Âmîn 🤲🏻
Alıntı
🌼☕🕊️🌿 "UMUT oldukça her yeni gün hayata taze bir başlangıçtır." Yaşamın büyüsü umuttur. Umulur ki; Bir avuç duâ,sıcak bir mesaj, bir kucak sevgi kapatır mesafeleri, birleştirir gönülleri... Bizimde duamız🤲 Allah’ım… Geçmişimizi bağışla, kalbimizi huzurla doldur, hanelerimize bereket, ülkemize birlik, ümmet-i Muhammed’e selamet nasip eyle. Bugün kimin kalbi neye niyetliyse , Rabb'im onu niyetiyle kavuştursun.. Amin.. Hayırlı Sabahlar ☀️
Din İslam
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Kıymetli gönüllere küçük bir hatırlatma… Hayat, güzel kalpli insanları yormakta bazen çok cömert davranıyor. Ama ne olursa olsun, kalbinizin iyiliğini kaybetmeyin. Çünkü bir gün sizi gerçekten anlayacak insanlar, yüzünüzden önce yüreğinizi görecek. Dualarınız eksilmesin. Merhametiniz azalmasın. Nezaketiniz yorulmasın. Ve unutmayın… Bir insanın en büyük zenginliği; makamı, parası ya da güzelliği değil, ardından bıraktığı güzel histir. Kalbiniz öyle güzel olsun ki; Siz gittikten sonra bile, adınız anıldığında insanların içine huzur dolsun. Rabbim gönlü güzel olan herkesi, gönlü güzel insanlarla karşılaştırsın. Âmin. 🤍
"Allah'ım bize hayalini kurduğumuz şeyleri öyle güzel bir şekilde nasip et ki iyi ki sâbretmişiz diyelim."
"Kadere razı oluşum beni Allah'a ulaştırdı. Kaza ve kadere razı olmadığın, belalara sabretmediğin ve nimetlere de şükretmediğin zaman senin için Rabb yoktur. Kendine Allah'tan başka bir rabb ara. Halbuki O'ndan başka Rabb da yok. Hastalık, maraz, rahatsızlık, fakirlik ve dünyalıklardan mahrumiyet gecesini müsterih bir kalple karşıla. Allah'ın kaza ve kaderinden hiçbir şeyi reddetme. Sonra mahvolursun. İmanın gider, kalbin kedere boğulur, özün ölür. Sana isabet edecek olan mutlaka isabet eder. Sakınmakla ondan korunamaz ve kurtulamazsın. Sana isabet etmeyecek olan da isabet etmez. Kendi gayret ve çalışmanla onu kendine getiremezsin. Ya Rabbi, takdir ve hükümlerin bahsinde rızana uygun olmayan fiiller işlemekten ve seninle çekişmekten bizleri koru. (Âmin) Kader, Allah'ın takdir ve hükmüne razı olanların yüzüne güler. Dilersen kazaya razı ol, kederden emin ol. Sevmediğin ve hoşlanmadığın bir şeyin gecesi gelince, sevdiğin ve hoşlandığın şeyin gündüzünü uğurla. Allah'ın hükmü ve takdiri de böyledir. Lehinde de olsa, aleyhinde de olsa, sen istesen de, istemesen de, memnun olsan da, olmasan da gelir. Allah'ın takdir ve hükmüne teslim ol. İşte o zaman rahata kavuşursun. Hiçbir saptırıcı Allah'ın hükmünü kendi akışından saptıramaz, rayından çıkaramaz." | Abdülkadir Geylani (ks)
İman zayıflığının en açık belirtilerinden biri, nefsin isteklerine boyun eğmektir. Çünkü nefis, insana daima kolay olanı, hoşuna gideni ve anlık arzuları fısıldar. Oysa iman; sabretmeyi, Rabbin rızasını nefsin isteklerinin önüne koymayı gerektirir. İnsan bazen en ağır imtihanını tam da bu noktada verir. Bir anlık öfke, bir anlık gaflet veya bir anlık heves, yılların emeğini zedeleyebilir. İmtihan anında kaybeden kimse, farkına varmadan isyana düşebilir; diliyle, kalbiyle veya davranışlarıyla Rabbine razı olmadığını gösteren sözler söyleyebilir. Sonra pişman olur, gözyaşı döker, keşke der. Elbette Allah'ın rahmeti geniştir ve samimi tevbe eden kullarını bağışlar. Ancak insan, pişman olmadan önce nefsine karşı mücadele etmeyi öğrenmelidir. Çünkü bazı sözler, bazı kırgınlıklar ve bazı kayıplar geriye dönüşü zor izler bırakabilir. İlim de böyledir. Bilmek tek başına insanı kurtarmaz. Asıl kıymet, bildiğini yaşayabilmektir. Nice insanlar vardır ki hakikati bilir ama onunla amel etmez. İşte amel edilmeyen ilim, sahibine fayda vermeyen bir yük hâline gelir. İlim, insanı Allah'a yaklaştırıyorsa berekettir; fakat sadece dilde kalıyor, hayata yansımıyorsa kişiye karşı bir delil olabilir. Rabbimizden niyazımız; bizleri nefsinin peşinden sürüklenenlerden değil, nefsine karşı mücadele edenlerden eylemesidir. Bildiğiyle amel eden, imtihan anında sabrı ve teslimiyeti seçen, her hâlinde O'nun rızasını arayan kullarından olmayı hepimize nasip etsin. Âmin. Kalemimden dökülenler... Umm Rümeysa...
1000Kitap