• "Kur'an; hidayet, beyyinat, zikr, furkan ve nurdur. İnsana rehberlik eder, hakikatı beyan eder, hatırlatır, doğruyu yanlıştan ayırır ve karanlık akılları ışığıyla aydınlatır. "
  • "Kur'an vahyinin Arapça ile gönderilmesi vahyin mesajının evrensel olmasına mani değildir. Zira mana ruh, lisan o ruhun üflediği beden gibidir. Nasıl ki beden ruhun aracı ise, dil de mananın aracıdır. "
  • "Esasen Kur'an'ın ebedi oluşu edebi oluşundan kaynaklanmaz. Hayatı ta yüreğinden kavrayıp onun kodlarını barındırmasından kaynaklanır. Bu yüzden Kur'an hayat kadar karmaşık, hayat kadar tekdüze, hayat kadar mucizedir. "
  • Şu an Nijerya'da olmak vardı...
  • 👉20 EYLÜL PERŞEMBE AŞURE GÜNÜ👈

    🌹AŞURE GÜNÜ...
    SIKINTI- FAKİRLİK - HASTALIK - AFV VE MAĞFİRET İÇİN
    BİRÇOK REÇETE BURADA....
    AŞURE günü yapılacak ibadet ve faziletlerini kısa kısa bu paylaşımda sizler için yazmaya çalıştık..✔
    ________________
    🌹AŞURE GÜNÜ ORUÇ;
    Her kim muharremin 9-10 unda (19-20 Eylül Çarşamba ve perşembe günü) oruç tutarsa 2 yıl ibadet etmiş olur, her kim bunu duyurursa 80 yıl ibadet etmiş olur...
    Hadisi Şerif
    Aşure günü de, tek olarak oruç tutmak mekruhtur. Bir gün öncesi veya sonrası ile birlikte tutmalıdır. ✔
    ________________
    🌹AŞURE GÜNÜ NİYET VE HAYR İSTEKLERİN KABULÜ İÇİN;
    Aşure gününde 786 besmele-i şerif her ne niyet üzerine okunursa kabul olur...
    Aşure günü akşamla yatsı arası 40 Fatihayı şerif ne niyet üzerine okunursa kabul olur..✔
    ________________
    🌹RIZIK BOLLUĞU;
    Efendimiz (sallallahu aleyhi vesellem) şöyle buyurmaktadır
    "Kim kendinin ve aile efradının nafakasını geniş tutarsa, cenabı Hakta senenin tamamında o kişinin rızkını genişletir"..
    rumüzül ehadis sh446/5568
    Bazı zatlar "evde ihtiyaç bilhassa gıda maddeleri o gün alınınca evde sene boyunca eksikliği görülmez" demişlerdir....✔
    ________________
    🌹AŞURE GÜNÜ NAMAZI; GÜNAHLARIN BAĞIŞLANMASI;
    Aşure Günü Namazı,Aşure Günü Namazı Kılınışı
    İbni Abbas tan rivayet ediliyor
    Kim aşure günü 4, rekat namaz kılar da
    her rekatında fatiha dan sonra 50, ihlas okursa,
    Allah ü Teala geçmiş ve gelecek 50 senelik günahlarını bağışlar ve Mele i Ala da cennette onun için nurdan bir kürsü bina eder,
    Aşure gecelerini ibadetle ihya eden melekler mukarrabin gibi Allaha ibadet etmiş sayılır..✔
    🌹AŞURE GECESİ VE GÜNÜNDE KILINACAK (ÇOK FAZİLETLİ) NAMAZLAR
    Peygamber Efendimiz SAV buyuruyor (Hz Aişe RA'den rivayet): Aşure gecesi yada kılınamıyorsa günü, her rekatta Fatiha Sûresinden sonra 3 İhlâs-ı Şerif okuyarak 100 rekat namaz kılınırsa, (Gece kılınırsa 2 rekatta, gündüz 4 rekatta bir selam verilecek) arkasından 70 SübhenALLAHi velhamdülİLLAHivela ilahe illALLAHu VALLALU ekber vela havle vela kuvvete illa bİLLAHil Aliyyil Aziym, 70 EstağfirULLAH, 70 Salavat-ı Şerife okursa
    Bu kişi öldüğü zaman ALLAH'u Teâlâ o kişinin kabrini misk-ü amber doldurur ve kabre konan herkesin saçı başı kaşı kirpiği her tarafı kılları dağılır, bu namazı kılanın kabrinde saçları tüyleri dağılmaz.
    Mahşere çıktığında yüzü ayın ondördü gibi parlar, yeni gelinin kocasının evine gönderildiği gibi Cennete gönderilir.
    Nitekim hadîs-i kudsîde
    بِالْفَرَرئِضِ نَجَى مِنِّى عَبْدِى وَ بِالنَّوَافِلِ يَتَقَرَّبُ اِلَىَّ
    Farzlarla kulum benim gazabımdan azabımdan kurtulur.
    Nâfilelerle bana (benim rızama) yaklaşır. buyurulmaktadır.
    Böylece nâfile ibâdetleri yerine getirmek mecbûrî olmamakla beraber, bu ibâdetler kulu Allah'a yaklaştırmaktadır.
    O halde değerli Müslüman Kardeşlerim mânevî mertebelere nâil olmak isteyen herkes, bu tarif edilen ibâdetleri imkân nisbetinde yerine getirmelidir. Yapılmadığı takdirde ise, mânevî bir mes'ûliyeti yoktur.✔
    ________________
    🌹AŞURE GÜNÜ ŞİFA İÇİN;
    Gül suyunu kaseye koyup 7 tane Fatiha Sûresi (her okuyuşta besmele ile) okuyup her okuyuşta üfleyip sonrasında bu gül suyunu önce saçlarımıza sonra ellermizle yüzümüze sürüyoruz. Tüm hastalıklardan arınıp korunmak için..
    SÜRME;
    Tedavi niyetiyle sürme sürmelenebilir. Hadis-i şerifte, (Aşure günü ismidle sürmelenen, göz ağrısı görmez) buyuruldu. (Hakim)✔
    ___________________
    🌹SON NEFESTE İMANLA ÖLMEK İÇİN;
    Aşure günü 7 kere Tevbe suresinin son ayeti okunursa iman ile ahirete göçülür..
    Tevbe 129.ayeti
    “Bismillahirrahmanirrahim Fe in tevellev fe kul hasbiyallahü la ilahe illa hu aleyhi tevekkeltü ve hüve rabbül arşil aziym”✔
    _________________
    🌹FAKİRLİK GÖRMEMEK İÇİN;
    Aşure günü Vakıa suresini okuyan kimse fakirlik görmez..
    İkramda bulunulmalı:
    Her kim aşure gününde ailesine ve ev halkına ikramda bulunursa, Cenab-ı Hak da senenin tamamında onun rızkına bereket ve genişlik ihsan eder.✔
    _________________
    Aşure günü Rahman suresini okuyan kişiye cennet vacip olur..✔
    _________________
    🌹GÜNAHLARIN AFVI İÇİN;
    Aşure günü 313 defa La'ilahe illa ente subhaneke innii küntü minezzalimiin duası okunur..
    "Ya Rabbi, razi olmadıgın Şeylerden ne yapmIssak hepsini affet.. AMIN..
    Aşure gününde günahlarımızın affı için Bol bol istiğfar çekilir...
    Belki bedenin... Belki de ruhundur kıvranan...
    Belki de bin bir türlü muamma...
    Her ne durumda olursan ol diline yakısır bu ..Dua.. "La ilahe illa ente sübhaneke inni küntü minezzalimiin..✔
    ______________
    🌹AŞURE GÜNÜ SELAM;
    Efendimiz (sallallahu aleyhi vesellem) şöyle buyurmakta
    "Her kim aşüre gününde müslümanlardan 10 kişiye selam verise, O kişi bütün müslümanlara selam vermiş gibi sevaba kavuşur.. "
    Şir'atül islam şerhi sh 217✔
    __________________
    🌹SADAKA;
    Efendimiz (sallallahu aleyhi vesellem) şöyle buyurmakta
    "kim ki Aşüre günü zerre miktarı tasaddukta bulunursa, Cenabı hak ona "Uhut dağı" kadar sevap verir. ve kıyamet günü o sevaplar mizanına konulur."Şir'atül islam sh 217✔
    __________________
    🌹AŞURE GÜNÜ GUSUL (BOYABDESTİ);
    Efendimiz (sallallahu aleyhi vesellem) şöyle buyurmuştur..
    "Aşüre günü boy abdesti alan, ölüm hastalığından başka hastalık görmez.
    Hadis-i şerifte, (Aşure günü gusleden mümin, günahlardan temizlenir) ( ve şifa bulur) buyuruldu. (Şir'a) [Bu sevaplar, itikadı düzgün olan, namaz kılan ve haramlardan kaçan mümin içindir. Bunlara riayet etmeyen kimse, Aşure günü, bir değil, defalarca gusletse, günahları affolmaz.]
    diğer bir hadisi şeriflerinde:
    "Aşure günü iki defa boy abdesti alan kişinin gözlerinde ebediyyen hastalık olmaz"Şir'atül islam-Riyazüz-salihin✔
    ________________
    🌹HASTA ZİYARETİ
    Efendimiz (sallallahu aleyhi vesellem) şöyle buyurmuştur..
    o gün bir hastayı ziyaret eden bütün insanları ziyaret etmiş gibi olur .Aşüre günü bir kimseye su veren isyan etmemiş gibi afv olunur."
    AŞÜRE RİSALESİ✔
    ________________
    🌹AŞURE GÜNÜN SUYUN ZEMZEM AKMASI;
    "kim ki Aşüre ggünü gusledecek olursa Anasından doğduğu gün gibi, cenabı hak onu günahlardan temizler."Şir'atül islam şerhi sh 218
    Allah dostları bu işin hikmetini şöyle izah etmişlerdir.
    "Aşüre günü bütün sulara zemzem suyu karıştırılır. bu nasıl olur ? denirse nasılki arzın bir cüzü olan insanoğluna bir damarından herhangi bir ilaç verilirse vucudundaki bütün kılcal damarlarına varıncaya kadar o ilaç ulaşır.
    Aynı şekilde arzın damarları su kaynakları da birbirine bağlıdır.
    Aşüre günü vazifeli melekler tarafından arzın bütün sularına zemzem suyu sirayet eder.
    ve o gün bütün sularda zemzem bereketi olur . Binaen aleyh o gün gusleden, sulardan içen bütün müslümanlar için Allah tarafından şifadır. ruhul beyan c.4 sh.83✔
    ________________
    🌹AŞURE GÜNÜ AKRABA ZİYARETİ;
    Efendimiz (sallallahu aleyhi vesellem) buyuruyorlarki;
    "kimki akrabaları ile ilişkisin kesmiş iken Aşüre günü onları ziyaret ederse Allah'ü Teala ona Zekeriyya (A.S) ve İsa (A.S)ın nasibini verir.
    ve orta parmakla şehadet parmağının yakınlığı gibi cennette o iki peygamber Aleyhimüselam komşu eder. Şir'atül islam şerhi sh 217✔
    ________________
    🌹AŞURE GÜNÜ İLİM MECLİSİNDE BULUNMAK;
    Efendimiz (sallallahu aleyhi vesellem) buyuruyorlarki;
    "kim ki Aşüre günü Allah'ı anan bir topluluğa gider, onlarla 1 saat bulunursa,Onu cennetine koymak Allah üzerine haktır.
    Şir'atül islam sh 217✔
    _________________
    🌹AŞURE GÜNÜ YETİM SEVİNDİRMEK;
    Efendimiz (sallallahu aleyhi vesellem) buyuruyorlarki;
    kim ki Aşüre günü eliyle bir yetimin başını mesh ederse,(okşarsa) cenabı Hak o yetimin başındaki saçının her bir teli için cennette yüksek dereceler verir."Şir'atül islam şerhi sh 218✔
    __________________
    🌹AŞURE GÜNÜNÜN ÖNEMİ
    Muharrem ayı, Kur'an-ı kerimde, kıymet verilen dört aydan biridir. Muharremin birinci günü oruç tutmak, o senenin tamamını oruç tutmak gibi faziletlidir. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:
    (Ramazandan sonra en faziletli oruç, Muharrem ayında tutulan oruçtur.) [Müslim]✔
    🌹Bu ayın en kıymetli gecesi de Aşûre gecesidir. Allahü teâlâ, birçok duaları Aşûre günü kabul etmiştir.✔
    🌹Hazret-i Âdem'in tevbesinin kabul olması,✔
    🌹Hazret-i Nuh'un tufandan kurtulması,✔
    🌹Hazret-i Yunus'un balığın karnından çıkması,✔
    🌹Hazret-i İbrahim'in ateşte yanmaması,✔
    🌹Hazret-i İdris'in canlı olarak göğe çıkarılması,✔
    🌹Hazret-i Yakub'un oğlu Hazret-i Yusuf'a kavuşması,✔
    🌹Hazret-i Yusuf'un kuyudan çıkması,✔
    🌹Hazret-i Eyyüb'ün hastalıktan kurtulması,✔
    🌹Hazret-i Musa'nın Kızıldeniz'i geçmesi,✔
    🌹Hazret-i İsa'nın doğumu ✔
  • İnsanlar Kur'an okuduktan sonra ' Sadakallahülazim' der ancak bunun 'Azim olan Allah doğru söyledi.' anlamına geldiğini bilen insan sayısı neredeyse yok denecek kadar azdır.
  • Alıntıdır bu yazı...

    Hadisi Şerif :

    İğreti saç takan, taktıran, kaşları incelten, kaşlarını incelttiren, dövme yapan ve dövme yaptıran lanetlenmiştir.

    Ravi : Hazreti İbnu Abbas
    Kaynak :Ebu Davud, Tereccül 5, (4170)

    Hadisi Şerif :

    Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurdular: “İğreti saç takana da, taktırana da, bedene dövme yapana da, yaptırana da Allah lanet etsin!”

    Ravi : Hazreti Ebu Hüreyre
    Kaynak :Buhari, Libas 86, Tıbb 36, Müslim, Libas 119, (2124), Nesai, Zinet 25, (8,148)

    Açıklama :
    İğreti saç takan ve taktıran kimse ile dövme yapan ve yaptıranların durumu önceki rivayette belirtildi.2- Bu hadiste güzelleşmek için kaş kıllarının bir kısmını veya tamamını aldıran kimseler lânetlenmektedir. Namas kaşı inceltmek mânasına gelir. Zamanımızda sosyetik çevrelerde yaygınlaşan kaş inceltme salgını, bazılarını kaşın tamamını yoldurarak boya ile istediği şekli vermeye kadar itmiştir. Dinimiz, fıtratın her çeşit bozulmasına karşıdır. Yasağın şiddeti, kullanılan lânet kelimesinden anlaşılmalıdır.

    “… şeytan dedi ki: ‘… onlara emredeceğim de ALLAH’ın yaratışını değiştirecekler.” (Nisâ, 4/118-119)
    Abdullah bin Mes’ud’dan (radıyallahu anh) rivayet olunan ve yazımızın başlığında geçen üç meseleyi de içine alan hadis-i şerif şöyledir: “Leane’l-lâhü’l-vâşimâti ve’l-müstevşimâti, ve’n-nâmisaati ve’l-mütenemmisaati, ve’l-mütefellicâti li’l-hüsni’l- mğayyirâti halka’l-lâhi.” Meali : “Güzelleşmek (estetik) için dövme yapan ve yaptıran kadınlara, kaşlarından (yüzünden tüy) yolan ve yolduranlara, dişlerini seyreltip inceltenlere, böylece ALLAH’ın yarattığı şekli değiştirenlere ALLAH lânet etmiştir.” )
    Buhari, Sahih, Tefsir 4, Libas 82, 83, 84, 85-87; İbn Mace, Sünen, Nikâh 52; Dârimi, Sünen, İsti’zân 19; Ebû Davud, Sünen, Teraccul 5; Nesâi, Zinet 24-26; Müsned, 1, 415-434; Tirmizi, Sünen, Edeb 33;

    Rasûlüllah Efendimizin (Sallallahu aleyhi ve sellem) bu sözü, Benî Esed kabilesinden Ümmü Yâkup künyeli bir kadının kulağına gelmiş. Ümmü Yâkup (Radıyallahu anha) Kur’an-ı Kerimi okumayı biliyordu.
    Hemen hadisi rivayet eden Abdullah’a (Radıyallahu anh) gelerek şöyle dedi:
    – Ne o senden kulağıma gelen söz! Sen, güzellik için ALLAH’ın hılkatini değiştirip dövme yapanlara-yaptıranlara, kaşından-yüzünden kıl yolan-yolduranlara, dişlerini törpületenlere lânet etmişsin.
    Abdullah da,
    – Rasûlüllah’ın (sallallahu aleyhi ve sellem ) lânet ettiklerine ben neden lânet etmiyecekmişim!
    Hem bu ALLAH’ın Kitabı’nda vardır, cevabını verdi.
    Kadın,
    – Yemin olsun, ben Mushaf’ın iki kapağı arasındakileri (Kur’an’ın tamamını) okudum; ama bunu bulamadım, (böyle bir şeye rastlamadım) dedi.
    Abdullah,
    – Hakikaten onu okudunsa, mutlaka bulmuşsundur.
    ALLAH Azze ve Celle,
    “Rasûl size ne getirdiyse-verdiyse onu alın, sizi neden nehyetti-yasakladı ise ondan da hemen sakının-vazgeçin” buyurmuştur, (Haşr suresi, 59/7)
    karşılığını verdi.
    Kadın;
    – Gerçekten şimdi ben, senin hanımının üzerinde bundan bir şey görüyorum, dedi.
    Abdullah,
    – Git de bak, cevabını verdi. Bu konuşmanın hemen ardından kadın, Abdullah’ın hanımının yanına girdi; fakat, (ileri sürdüğü hususlardan-vasıflardan) bir şey göremedi. Ve (tekrar) Abdullah’ın yanına gelerek,
    Kadın,
    – Bir şey görmedim, dedi.
    Abdullah,
    – Bana bak, bu olsaydı biz onunla bir arada olamazdık, karşılığını verdi.
    (Müslim, Sahih, Libas 33, Hadis No: 120, Sahîh-i Müslim Tercüme ve Şerhi, Ahmed Davudoğlu, Sönmez Neşriyat, İstanbul, 1978, 9, 510511. )

    Dilerseniz şimdi de hadis-i şerifte geçen tabirlerin tahliline gelelim. “Vâşimât”, vâşime’nin cem’idir (çoğulu). Vâşime, elinin üstüne, bileğine veya dudağına veşim yaptıran kadındır. Türkçemizde buna dövme diyoruz. Basit manada, iğne ve benzeri aletle cilt delinerek altına sürme ya da benzeri bir şey doldurulur. Böylece vücuttaki o bölge, kalıcı bir renk alır. Toplum içinde gördüğümüz, basında-medyada sıkça karşılaştığımız üzere bazıları kollarına, omuzlarına, sırtlarına, vücutlarının muhtelif yerlerine değişik şekiller, farklı hayvan resimleri bile nakşettirmektedirler. Halbuki dinimizce dövme, kadına da erkeğe de, yapana da yaptırana da haramdır. “Nâmisaat”, yüzden kıl yolan kadınlar demektir. “Mütenemmisaat” ise, yüzünün kılını yolduran kadınlar manasınadır. Âlimlerin açıklamalarına göre, kadınların yüzünde sakal ve bıyık biterse onları yolmak haram değil, bilakis müstehaptır. Fakat kaş, kirpik ve yüzün etrafından kıl yolmak ise haramdır. “Tefellüc”, güzelleşmek maksadıyla ön dişleri törpüleyerek aralarını açmak anlamınadır. Bu maksatla dişlerini törpületenlerle bu işi yapanlar (törpüleyenler), ortak haram işlemiş olurlar. Ancak bu ameliye, dişi tedavi yahut bir kusuru giderme maksadıyla yapılırsa günahı yoktur. Ümmü Yâkup namındaki kadının, hilkat (yaratılıştaki şekli) değiştirenlere Kur’an-ı Kerim’de lânet edildiğini görmedim demesi, Kur’an’da bunlara, doğrudan doğruya lânet bulunmadığındandır. Fakat ALLAH Teala Rasûlü’nün getirdiği her şeyi almak, yasakladığı her şeyi de bırakmak gerektiğini net bir şekilde açıklamıştır.

    Hadis-i şerifte söz konusu edilen fiilleri de Rasûlüllah Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) yasaklamış, yapanlara-yaptıranlara lânet okumuştur. Onun emir ve yasaklarına uymak ALLAH’ın emri olduğuna göre, Onun lânetledikleri de ALLAH nazarında mel’ûn olur. İşte bu durumu tesbit, talim ve telkin için Abdullah bin Mes’ûd (Radıyallahu anh), kadına âyetle cevap vermiştir. Ayrıca ALLAH’ın yarattığı şekli değiştirenler zaten zalimlerdir. Zalimlere ise ; ALLAHu Teala Kur’an-ı Kerim’de açıkça lânet etmiş ve “Bilin ki, ALLAH”ın lâneti zalimlerin üzerinedir!” Hud, 11/18.“Onlar hem bu dünyada hem de kıyamet gününde lânete tâbi tutuldular”
    Hud, 11/60. buyurmuştur.

    Kadın Hazreti Abdullah’tan bu susturucu cevabı alınca, bu sefer onun hanımının (Zeynep binti Abdullah’ın radıyallahu anha) da bu işleri yaptığını zannederek, ‘Senin hanımın da halen bu işleri yapıyor’ demişse de, Hazreti Abdullah hanımının öyle bir şey yapmadığından emin olduğu için kadına, ‘Git bak’ demiş, neticede kadının zannettiği şeylerden hiç birinin yapılmadığı ortaya çıkmıştır. Hazreti Abdullah’ın, ‘Bu olsaydı biz onunla bir arada olmazdık’ sözünün manası, ‘Böyle bir şey olsa, bir an bile kapısında tutmayıp boşayacağını’ anlatmaktır. Hasılı; güzelleşmek için fıtratı bozacak şekilde yapılan bu fiiller, dinimizce yasaklanmıştır. Bir başka ifadeyle; bunların haram olması, sırf güzelleşmek için yapılmış olmalarındandır. Esas itibariyle bir sağlık probleminden kurtulmak gibi bir şey söz konusu değildir.

    Kur’an-ı Kerim’de şöyle buyrulmuştur: “ALLAH o şeytana lânet etti. Ve o da, ‘Elbette senin kullarından belirli bir pay alacağım, onları mutlaka saptıracağım, onları boş kuruntulara sokacağım ve onlara emredeceğim de, hayvanların kulaklarını yaracaklar, onlara emredeceğim de ALLAH”ın yaratışını değiştirecekler’ dedi. Kim ALLAH”ı bırakıp da şeytanı dost edinirse, şüphesiz o, apaçık bir ziyana uğramış olur. Şeytan onlara va’d eder ve onları boş umutlarla oyalar. Oysa şeytanın onlara va’di, aldatmadan başka bir şey değildir.”
    Nisa, 4/118-120.

    Bu ayetlerden de anlıyoruz ki; tedavi maksatlı bir ihtiyaç yokken böyle bir şeyi yapmak, hem şeytanın maskarası olmaktır, hem de ALLAH’ın beğenerek yarattığı biçimi (fıtratıhılkati) bozmaktır. Ayrıca İslâm’ın şiddetle yasakladığı isyan ve israf manasını da taşır. Malumdur ki bunların hepsi de haram olan şeylerdir.

    İmam Nevevi (rahmetullahialeyh) demiştir ki; sakalı, bıyığı, alt dudakaltı tüyleri biten kadınların, bu tüyleri yolması lânetten müstesnadır, o çerçeveye girmez, hatta onun bunları yolması müstehaptır.
    (Münavi, Feyzu’l-Kadir, 5, 373.)

    İbn Hacer (Rahmetullahi aleyh) ise, bunun kocasının iznine bağlı olduğunu ilave eder. Kaşı dışında tüy yolma-kazıma, tırnak törpüleme, kızıllama (ruj gibi) şeyler kocanın izni ile olursa caizdir; çünkü bunlar zinettirler. Kocasına karşı süslenmek anlamınadır. Yabancıya göstermesi, dışarıya bu şekilde çıkması ise haramdır, Eş istedi diye kaş alınmaz..

    Taberi (Rahmetullahialeyh) şöyle bir rivayet nakleder: Güzelleşmeyi (makyajı) seven genç bir kadın Hazreti Aişe validemize (Radıyallahu anha) geldi ve, ‘kadın kocası için alnındaki tüyleri yolabilir mi?’ diye sordu. O da, ‘Seni rahatsız eden şeyleri giderebildiğin kadar gider’ dedi.
    (İbn Hacer, Fethu’l-Bârî, 10, 378. )

    Çünkü yapılan bu işlem, ALLAH’ın normal olarak yarattığı ve görmek istediği fıtratı, yaratılış biçimini değiştirmek değildir. Yani kaş ortasında alında, yüzde çıkan tüyler ,hormonal bozukluklar veya Çeşitli rahatsızlıklardan dolayı bozulan kadınlık fıtratını düzeltmek manasını taşımaktadır. Kadın böylece, eğer istiyorsa kocasının süslenme arzusunu da yerine getirmiş olur. Yukarıda da ifade ettiğimiz üzere bu da müstehaptır. Ayaklardaki anormal kılları yolmak için de aynı şey söylenebilir. Ancak bütün bunları kadın, başkalarına güzel görünmek maksadıyla değil, sadece kocası için yapacak; aksi takdirde haram olur. Son olarak şunu da belirtelim ki, fıtrata uygunluk için yapılan tüm ameliyatlar-tedaviler elbette ki caizdir, hatta islâm’ın emridir. Nitekim bir muharebede, sahabeden, burnu kesilen Afrece’ye (Radıyallahu anh), Rasûlüllah Efendimiz (sallahu aleyhi ve sellem), altından bir burun taktırmasını söylemiştir.
    (Tirmizi, Sünen, Libâs 31; Nesî, Sünen, Zinet 41. )

    SONUÇ FITRAT DIŞI TÜYLERİ ALMAK CAİZ, KAŞ ALMAK ,DISARI CIKARKEN MAKYAJ YAPMAK, DÖVME YAPTIRMAK HARAMDIR…