Kaçışın olmadığı o büyük buluşmayı Rabbimiz bu ayette özetliyor: “Her nefis ölümü tadacaktır. Sonunda bize döndürüleceksiniz.” (Ankebut, 57) ___ /Güven Taşdemir
1000Kitap
Faniliğin mührü her canlıda aynıdır: “Her nefis ölümü tadacaktır. Sonunda bize döndürüleceksiniz.” (Ankebut, 57) ___ /Güven Taşdemir
Duygu ve Düşünce
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"Her canlı ölümü tadacaktır" Ankebut Suresi/ 57 ayetinden hareketle, yaşarken nefsimizi öldürebilenlerden olabilmek duasıyla. Hayırlı Bayramlar Ayşe ESMER
HADİSVARCI İLE MUHABBET
DEDİM, Hayvanlardan da alınacak ibretler vardır. (Nahl 66) DEDİ, Ama karga, yılan, fare fâsıktır! ▪️ DEDİM, Yerde gökte ne var ne yoksa hepsi bize hizmetkârdır. (Casiye 13) DEDİ, Güvercin şeytandır, kertenkele öldürmeyen ne büyük ziyankârdır! ▪️ DEDİM, Ashabı Kehf’in yoldaşları arasında köpek de vardır. (Kehf 18) DEDİ, Av ve çoban köpeği hariç bütün itleri gebertmek Hadisler'imizde esastır! ▪️ DEDİM, Hayvanların tamamı bizim gibi birer ümmettir. (Enam 38) DEDİ, Onun için ya zinakâr maymunları da recmetmek gerekir! ▪️ DEDİM, En büyük günah şirktir, tevbe etmeyen cennete giremeyecektir. (Furkan 68 - Nisa 48 - Maide 72) DEDİ, Asıl büyük günah canlı suret yapmaktır; şiddetli azabı ressamlar tadacaktır! ▪️ DEDİM, Melekler Allah’a isyan etmeyen, kendilerine ne emredilirse onu harfiyen yerine getiren güçlü varlıklardır. (Nahl 50 - Tahrim 6) DEDİ, O kadar da değil yahu abartma, bir yumrukla meleğin gözünü çıkartan Musa'mızı hatırla! ▪️ DEDİM, Zina edenlere dört de şahit varsa, yüz celde vurulur sırtına. (Nur 2) DEDİ, O celde dediğin bekara bekara, evliyse gebertilir taşlana taşlana! ▪️ DEDİM, Yasak meyveden ilk tadan Adem’di, Havva’yı da peşinden sürükledi. (Taha 121) DEDİ, Hayır, asıl suçlu eşiydi, Havva fitnesi olmasa et kokmaz, hiçbir kadın kocasına ihanet etmezdi! ▪️ DEDİM, Dinde zorlama yoktur, dileyen inanır dileyen isyan eder. İstiyorsa dinden bile çıkar. (Bakara 256 - Kehf 29 - İnsan 3) DEDİ, Sadece girişte yok zorlama, Dinden çıkmak mı ne haddine, direnirse kelle gider biline! ▪️ DEDİM, Barışsever olduğu sürece herkese iyilik yapmalı, adil olmalı, yumuşak üslup kullanmalı. (Fussilet 34 - Sad 26 -Taha 44 - Bakara 193) DEDİ, Önerilerin tam bi tatlı su müslümanlığı! Müşrikleri nerde görürsek öldürmeli, karşımıza çıkan Ehl-i Kitab'ı da anasından doğduğuna pişman etmeli!
ENGELLİ DOĞUMLAR ADALET Mİ?
❗️Tanrı’yı yok sayıp O’nu suçlamak… Bir bebek engelli doğunca, ateist öfkeyle soruyor: “Bu nasıl Tanrı, nerede adalet?” [Bu serzenişi bir ateist sitede okudum] Oysa kendi penceresinden bakınca ortada ne suç var ne de suçlu: ➤ “Doğa böyle işledi… Genetik hata oldu... Şanssızlıktı...” — Hepsi bu. Çünkü Tanrı yoksa: — anlam yoktur — adalet yoktur — teselli yoktur Sadece soğuk bir biyoloji vardır. Çünkü, — Evrim merhamet bilmez. — Genetik sistem “hak” gözetmez... Peki o zaman şu çelişki nedir? ❗️Hem Tanrı’yı yok sayacaksın, ❗️hem de O’nu adaletsizlikle suçlayacaksın! Bu, itiraz değil;
İlber Ortaylı'nın sıkça vurguladığı, Ankebût Suresi 57. ayet olan "Her nefis ölümü tadacaktır" sözü, hayatın geçiciliğini ve sorumluluğu hatırlatır. Ortaylı, bu ayetin mezarlıklardan ziyade makam koltuklarına ve bankalara yazılması gerektiğini belirterek, dünyevi güç sahiplerinin ölümlü olduklarını unutmamaları gerektiğine dikkat çeker.🖤😞🤲🏻