Kitabın son sayfasına kadar bir umutla Gregor'un sanki derin bir rüyadan uyanmış gibi eski haline döneceğini bekledim ve sonunda dileğim gerçekleşmeyince deliye döndüm. Ama buna rağmen bence çok güzel bir kitaptı.
Kesinlikle okunması gereken bir kitap. Bir savaşın hikayesi değil, savaşın geride bıraktıklarının hikayesi. Okurken çoğu yerde insanın gözlerini dolduran bir eser.
Kesinlikle dizisi ile karıştrılmaması gereken bir kitap. İlk 1899 yılında basılan realist ve naturalist bir kitap olup yasak bir aşkı konu edinmiştir. Bazı yerleri her ne kadar fazla betimlemeden dolayı bana sıkıcı gelse de güzel bir kitaptı.