Passenger

Eserde herkes filozof:))
Sokakta bir dilenci: — Tanrı aşkına bir sadaka, Senyor, –diyerek yaklaştı,– yedi çocuğum var!.. — Bu kadar çocuk yapmamalıydın! –diye yanıt verdi Augusto kızarak. — Benim yerimde sizi görmek isterdim, –dedi dilenci ve ekledi,– biz yoksullar, varsıllar için... çocuk yapmayalım da ne yapalım? — Haklısın, –dedi Augusto,– bir filozof gibi konuştun, gel al.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Hoş diyaloglar
— Peki evlenmeyip de ne yapayım? Zamanımı nasıl geçireceğim? — Felsefeyle uğraş. — Evlilik en iyi, belki de tek felsefe okulu olmasın? — Yok dostum, yok! Bilmiyor musun ne kadar çok büyük filozofun bekâr kaldığını? Rahip olanları bir yana bırak, Descartes'ı, Pascal'ı, Spinoza'yı, Kant'ı anımsa... — Bekâr filozoflardan söz etme bana!
Hatırlatıcılar olmazsa...
— Gerçekten insan çirkinleştiğini, yaşlandığını anlamaz mı sanıyorsun? — Hayır, söylense bile. Sürekli ve yavaş yavaş olur. Kuşkusuz başına ani bir şey gelirse, o başka... Ama insan yaşlandığını duymaz, off!.. insanın duyduğu, çevresindekilerin yaşlandıkları ya da gençleştikleridir.
— Kendine böyle bakma... — Kendime engel olamıyorum. İçe bakış gibi bir takıntım var.
— Bak Eugenia, Tanrı aşkına! Benimle böyle oynama! Yazgı sensin; burada senden başka yazgı yok. Beni çekip sürükleyen sensin; beni fırdöndü gibi çeviren sensin; sensin beni çıldırtan; en kesin kararlarımda beni duraksatan sensin; sensin, beni kendi benliğimden çıkaran sensin...