Abdurrahman Peker

Abdurrahman Peker
@apeker
“Ne bu zırhlılardan, ne bu ordudan, ne sokak başlarındaki makineli tüfeklerden korkuyorum. Beni, korkutan şey, kendi aramızdaki anlaşmazlıklar, kendi aramızdaki nifaklardır. Bizi asıl bu mahvedecek.”
Sayfa 110·Kitabı okudu
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Halbuki ne şeytanı azizim, ne şeytanı? Bu bizim gururumuzun,salaklığımızın uydurması... İçimizdeki şeytan pek de kurnazca olmayan bir kaçamak yolu... İçimizde aciz var... Tembellik var... İradesizlik, bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç bir şey: hakikatleri görmekten kaçmak itiyadı var...
...İyilik demek kimseye kötülüğü dokunmamak değil, kötülük yapacak cevheri içinde taşımamak demektir.
Sayfa 249·Kitabı okudu
...Çünkü hiçbirinde fikirler ve bilgiler şahsiyet haline gelmemiştir. Hiçbiri ukalalık için malzeme toplamaktan başka bir şey düşünmemiştir. Hiçbiri insanı insan yapan şeyin şahsiyet olduğunu, bütün ilimlerin, bütün tecrübelerin yalnız bunu temine yaradığını anlamamıştır...
Sayfa 247·Kitabı okudu

Abdurrahman Peker

, bir kitap okudu
8/10
·256 syf.·
6 günde okudu
·
2020 19. kitabı
Sabahattin Ali
8.2/10 · 209,1bin okunma