Altını çize çize okuduğum güzellik ve ahlak arasındaki o sıkışık alanda bize Dorian'ın değişimini gösteren harika bir eser. Bu zamana kadar okumadığım için kendime hep kızıyorum ancak belki de tam da şu anda okumam gerekiyordu. Özellikle de her şeyin yapaylaştığı bu günlerde...
Okurken hep artı eksi tablosu oluşturdum kafamda. Ütopyanın birçok özelliği aslında distopik olmaya daha yatkın geldi. ancak yazıldığı dönemi ve More'un etkilendiği fikirleri düşündüğümde çok daha farklı bir pencereden bakarak yaklaşabiliyorum. Yine de ütopyanın var olma düşüncesi ve ihitmali bana hiçbir zaman yakın gelmeyecek sanırım.
ÜtopyaThomas More · İthaki Yayınları · 202024,7bin okunma
Diyalogların uzunluğu biraz olsun yavaş akmasına sebep oldu. Aslında sindire sindire okunması gereken bir kitap. Düşüncelerimin bu yönde olmasında bölümler arasındaki kopukluk etkiledi mutlaka. Ancak okurken vermek istediği mesajı çok derinden hissettim.