Bir insan sadece hafızadan ibaret değildir. Duyguları, iradesi, duyarlılıkları, manevi varlığı...ve işte burada...ona dokunabilir ve köklü değişimi görebilirsin. Hafıza, zihinsel etkinlik ve us onu tek başlarına ayakta tutmaya yetmiyordu; oysa manevi dikkat ve eylem onu bütünüyle ayakta tutmaya yetiyordu.
Bir insan ayağını veya gözünü kaybettiğinde, neyi kaybettiğini bilir, ama benliğini -kedini- kaybederse bunu bilemez, çünkü bunu bilecek bir "ben" artık ortalıkta yoktur.