İnsanlara göre evrenin çok uzak bir noktasından dünyaya gelen yabancı bir anlatıcının (yani uzaylının) :) bakışıyla aşkı, sevgiyi, acıyı, merhameti, başarı ve başarısızlığı sorgulayan, insanlar için gündelik hayatın sıradan görünen anlarının aslında ne kadar kıymetli olduğunu fark ettiren bir kitap. Ayrıca kitap, “insan olmak” dediğimiz şeyin ne anlama geldiğini sade ama çarpıcı bir şekilde bir uzaylı tarafından insanlara öğretiyor :)