"Kâr elde etmek için, kapitalist, işçilere mümkün olduğu kadar düşük ücret vermek zorundadır."
"Ürünlerini satabilmek için ise, kapitalist, işçilerine, mümkün olduğu kadar yüksek ücret ödemek zorundadır."
İkisini birden yapamaz.
Düşük ücretler, yüksek kârları mümkün kılar; ama, aynı zamanda, mallara olan talebi azalttıkları için kâr elde edilmesine olanak bırakmaz.
Bu, çözülmez bir çelişkidir.
Kapitalist sistem çerçevesi içinde hiçbir çıkış yolu yoktur. "Çöküşler zorunludur."