Şu bir gerçektir ki, biz bugün yalnızca toplumun kapitalistler olmadan işleyebileceği noktaya değil, fakat kapitalistler olmadan işlemesi "gerektiği" bir noktaya ulaşmış bulunuyoruz; çünkü, üretim araçları sahipleri olarak bunların ellerinde tuttukları kudret zorunlu olarak o biçimde kullanılıyor ki, işsizlik, güvensizlik ve savaş kaçınılmaz oluyor.
Sermaye olmadan çalışamayacağımızı söylemek tırpansız ekin biçilemeyeceğini söylemek kadar doğrudur. Kapitalistler olmadan çalışamayacağımızı söylemek, bütün tırpanlar bir adama ait olmadıkça, ekin biçilemeyeceğini söylemek kadar saçmadır. Ya da, bütün tırpanlar bir adama ait olmadıkça ve bu adam ürünün üçte birini, bunları kullandırma karşılığı olarak cebe indirmedikçe, ekin biçemeyeceğimizi söylemek kadar saçmadır.