Elif Tuba

Elif Tuba
@arrigahen
Tek Kitapta Dostoyevski, Kafka, Camus ve Tolstoy!
10/10
·637 syf.··
2021 54. kitabı
·
35 saatte okudu
·
Okunma: 04 Haziran 2021 23:14
YouTube kitap kanalımdaki videodan Tolstoy'un hayatı, bütün kitapları ve kronolojik okuma sırası hakkında bilgi edinebilirsiniz: ytbe.one/bsTzvrg-Pi4 Arkadaşlar şu an hangi işi yapıyorsanız acilen o işi bırakın ve hemen şu alıntıyı okuyun. Okuduğum yüzlerce kitabın içinden çok çok az alıntıya böyle bir pozitif ayrımcılık yaparım fakat bu gerçekten çok güzel : "Bir katil olmaktan daha aşağılık bir şey varsa, o da bir başkasının canını dahi yakamayacak bir insandan bir katil yaratmaktır." [Adiller, Camus, s. 103] Muhteşem değil mi sizce de? Bu tek cümle üzerine bile herhalde bugüne kadar toplam 3-4 saat düşünmüşümdür... Peki, 1913 yılında dünyaya gelmiş Camus ile bu yazarın adını hiç duyamadan 1910'da hayata gözlerini kapamış Tolstoy'un nasıl bir alakası var? Kafka'nın Dava ve Dostoyevski'nin de Ölüler Evinden Anılar kitabı bir gün nükleer bir füzyon tepkimesi sonucunda birleşmek isteseydi sonuç olarak Tolstoy'un Diriliş kitabı çıkabilir miydi? Esaretin Bedeli ve Yeşil Yol gibi popüler filmleri muhtemelen pek çoğunuz izlemiştir diye düşünüyorum. Eğer Dava ve Ölüler Evinden Anılar gibi kitaplar ile Esaretin Bedeli ve Yeşil Yol gibi filmleri seviyorsanız Diriliş kitabını sevmemek için elinizde hiçbir sebep yok! Nasıl ki Ölüler Evinden Anılar kitabında pranga ve zincir seslerini, kürek mahkumlarını, mahkumların acı dolu haykırışlarını duyabiliyorsak, Diriliş'te de bunları duyabiliyoruz. Nasıl ki Dava kitabında bürokrasi hiyerarşilerini, sonucu bir türlü gelmeyen evrak işlerini, resmi işlerin kasvetini hissediyorsak, Diriliş'te de bunları hissedebiliyoruz. Peki, Camus bu hikayenin neresinde? Tam kalbinde! Hani başta bir alıntı paylaşmıştım ve belki de bugüne kadar karşılaştığımız pek çok suçun kaynaklığını yapan bir düşünce belirtmiştim ya... İşte Tolstoy eğer
Edebiyat
DirilişLev Tolstoy · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202521,6bin okunma
Oğuz Aktürk isimli okura yanıt verildi
Elif Tuba
Sevgili Oğuz, analizini düşüncelerini okurken seni takdir ettim, dediğin gibi bir kitabi okurken aktuell hayatımızla, yaşadığımız toplumda sosyoljik ve psikolojik olarak ne gibi bir karşılık bulduğumuzla o kitabın bizde uyandırdığı etki korele bence. Ki o zaman o kitap görevini yapmıştır, bize bir projeksiyon tutmuş kendimizi ve hayatı daha iyi anlamlandirmamizi sağlamıştır. Dediklerine katılıyorum. Günümüzde cezayı hakedipte adeta toplum tarafından ödüllendirilen bir adaletsizlik sistemi içinde yaşıyoruz. Ve bence ceza ve suçu bazen de direkt o toplumun temayulleri belirliyor. Sesini çıkarmayan ama lar arkasına saklanan, sinmiş dahasi kör bir gözle hatta vicdanla hareket eden çoğunluk adaletin tecelisinin önündeki en büyük engel bence.. Diriliş kitabini henüz okumadım. Yazına rastlayinca biran önce alıp okuma istegimi uyandırdın. Okuyunca gelip tekrar buraya yazmayi düşünüyorum.