Ey bana yâr nazarıyla bakmayan sevgili,ruhumu ellerinde harabeye çeviriyorsun.şu aciz gönlümün Aşk-ı nârından,Arş-ı âlânın haberi yok mu zannediyorsun.
Sendedir mahzen-i esrâr-ı muhabbet sende, Sendedir maden-i envâr-ı fütuvvet sende, Gizli gizli dahi vardır nice hâlet sende, Ma'rifet sende ,hüner sende ,hakikât sende . Nazar etsen yer ü gök düzah u cennet sende, Arş u kürsi ü melek sendedir elbet sende .. Hoşça bak zatına kim zühde-i alemsin sen Merdüm-i dide-i ekvân olan ademsin sen ... Şeyh Galip
Reklam
Ne arş kadar geniştik, ne arz kadar derin Ama yinede sığamadık kevn-u mekana ... Âr etmedik isyan ederken Levhi mahfuz'da yazılana Şimdi ne söz, ne sûküt kâr ediyor Ruh-u revana ...
Şiir
*Öyle bir zikir var ki, ne bir melek sevabını yazmağa takat getirebilir ne de bir başkası…...* Bu zikir لَا اِلٰهَ اِلَّا اللّٰهُ عَدَدَ كَلِمَاتِهِ، لَا اِلٰهَ اِلَّا اللّٰهُ عَدَدَ خَلْقِهِ، لَا اِلٰهَ اِلَّا اللّٰهُ زِنَةَ عَرْشِهِ، لَا اِلٰهَ اِلَّا اللّٰهُ مِلْأَ سَمٰوَاتِهِ، لَا اِلٰهَ اِلَّا اللّٰهُ مِثْلَ ذَلِكَ مَعَهُ، وَالْحَمْدُ لِلّٰهِ مِثْلَ ذَلِكَ مَعَهُ، لَا يُحْصِيهِ مَلَائِكَةٌ وَلَا غَيْرُهُ. *"Lâilâhe illâllahu adede kelimâtihî,* *Lâilâhe illâllahu adede halkihî,* *Lâilâhe illâllahu zinete arşihî*, *Lâilâhe illâllahu mil-e semâvâtihî,* *Lâilâhe illâllahu misle zâlike me’ahû,* *Vel hamdu lillahi misle zâlike mea’hû.* *Lâ yuhsihi melâiketün velâ gayruhu."* 〰️〰️〰️〰️〰️ "Allah’ın kelimeleri adedince Lâ ilâhe illallah. Yarattıkları adedince Lâ ilâhe illallah,
Din İslam
Ben sevdamı kefenledim gelsen de bir gelmesen de..
Parçalandı sabır taşı, gelsen de bir gelmesen de kurudu gözümün yaşı, silsen de bir silmesen de. yaşadığım bir beladır, failin gözü eladır, şahidim arş-ı aladır, bilsen de bir bilmesen de. gah ağladım gah inledim, gönlün sesini dinledim, ben sevdamı kefenledim, ölsen de bir ölmesen de. ister parla ister sabret, ister boşver ister cebret, olan oldu, artık ibret, alsan da bir almasan da. bilmedin kar zararını, bugüne sattın yarını, pişman olup (eyvah deyip) saçlarını, yolsan da bir yolmasan da.
Şiir
Fatma teyzemin sorusuyla irkildim: — Kızım, düğün hazırlığını yapıyor musun? — İyi de ben evlenmiyorum ki... — Hazırlığın evlilik için değil güzel kızım, ölüm hazırlığın için. Ölüm dostu dosta kavuşturur; kavuşmaların en güzeli düğündür.Şeb-i arûs beklenendir...
Alıntı
Reklam
Reklam