...Lakin büyüdükçe çocukken okuyup aldığım lezzetten öyle uzaklaştım ki. Şimdi yeniden açsam Dünyanın Merkezine Yolculuk'un ilk sayfasını. Dünyanın geri kalanını unutsam, hayret etsem, gıpta etsem, şüphe etsem, sarılsam... Gerekirse başka hiç kitap okumasam ve bitirip bitirip yeniden Jules Verne okusam...
İki tür insan vardır. Bir yanda ayrımcılığı sert bir dürtü ve arzuyla yaşayanlar; öte yandaysa bir şey düşünmeden bir yerlerde duyduğu lafları satmaya çalışıp ayrımcı terminolojiyi kullanmaktan öteye geçemeyenler.
Bu tahtaları terk edilmiş bir evde buldum. Acaba yağmur onlara tekrar gelince hangi anıları canlandı? Onları aldığım evdeki hayatlarını hatırlıyorlar mı? Bir yabancının evi gibi kokuyorlar.