📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Hâfızamın zayıflığından Vekî‘e dert yandım, bana günahları terk yolunu gösterdi.
Sebebini de şöyle bildirdi: İlim bir fazl-ı ilâhîdir. Allah Teâlâ’nın fazlını ise günahkâr[lar] ihâta edemez.”
Safiyyüddîn Hindi'nin [ö.715/1315] yazısı çok çirkindi. Kendisi hakkında şöyle bir hatıra anlatır:
"Birgün kitap çarşısında benim yazımdan daha kötü olduğunu düşündüğüm bir kitaba denk geldim. Yüklü bir para ödeyip satın aldım... Satın alma amacım, benim yazımın en kötü yazı olduğunu söyleyenlere karşı bu kitabı göstermekti. Eve gidip de inceleyince daha önce istinsah ettiğim bir kitap olduğunu anladım :)))))))
Tabakatu'ş-Şafiiyeti'l-kübra
"Sadece ilim öğrenmeyin, aynı zamanda ilim için sakin ve kibar olmayı da öğrenin.
Hocalarınıza karşı mütevazi olun, öğrencileriniz de size karşı mütevazi olsun.
Kibirli/gururlu alimlerden olmayın. İlminiz, cahilliğiniz ile birlikte ayakta duramaz."