aslan

aslan
@aslan_kcr
/ Aşk odu evvel düşer ma’şûka andan âşıka Şem’i gör ki yanmadan yandırmadı Pervâneyi / instagram.com/aslan.kcr?utm_s...
Makine Mühendisi
Ankara
117 okur puanı
Eylül 2020 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Gülsima Ağlama Ne Olursun
8/10
·460 syf.··
2023 2. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 04 Haziran 2023 13:03
/ "Aşk, Aşk" diye atmıyorsa bir yürek İnsanın göğsünde yük değilde nedir? \ Hangi Aşk, neredeki Aşk? Dünyadak maddi Aşk mı?, daha ötesinde bulunan İlahi, Manevi Aşk mı? Doğrusunu söylemek gerekirse İlahi Aşk olmadan, maddi Aşk olmaz demek geliyor içimden. Yazarda tam olarak bunu ifade etmek için almış kaleme bu eseri. Açıkçası kitabı okumadan önce ön yargılarım vardı. Ama okuduktan sonra iyi ki de okumuşum dediğim eser oldu. Edebi cümleler ve edebiyat severler için güzel bir eser. Yazar konu olarak sözün başında da belirttiğim manevi aşk ve sevgiliye duyulan maddi aşkı harmanlayıp duygu seli çıkarmış ortaya. Mirza ve aşkı Gülsima. Çok güzel edebi bir eserdi. Altını çizdiğim o kadar cümle vardı ki tamamını alıntı olarak yayınlamak neredeyse kitabın tamamını paylaşmak gibi bi şey olması gerekirdi. Bu yüzden çoğu yerde kendimi bulduğum ve duygularıma tercüman olacak çok yer vardı. Herkese tavsiye ederim. Keyifli okumalar...
İnsan ve Duygular
Gülsima Ağlama Ne OlursunFerhad Fani · Hayat Yayıncılık · 2015108 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
YALNIZIZ!!!
9/10
·416 syf.··
2021 16. kitabı
·
20 günde okudu
·
Okunma: 22 Temmuz 2021 06:53
Peyami Safa'nın okuduğum ilk eseri ve son olmayacak da. Aynı zamanda yazarın son eseridir Yalnızız. Yalnızız, yalnızız, yalnızız... ve hep yalnız olacağız yaşamın gerçek anlam ve amacını bulmadığımız sürece. Zaman ilerledikçe de her geçen gün kaybediyoruz yaşamımızın amacını. Dolayısıyla hep yalnızlaşıyoruz. Aynı evde veya mekanda bulunan insanların madde, mana, ruh, beden ve bunların arasındaki ilişki ve tahlillerini en güzel şekilde sunan nadir eserlerden. İnsanın özündeki yaşama amacı, bu amaçtaki ilerleyediği rotaya göre hayatın nasıl şekillendiği ve neye göre şekillendiğini anlatan en güzel eserlerden biri. İnsanların hareket, düşünce ve davranışlarının her bir incelemesini çok iyi sunmuş yazar eserinde. Zaten kitaba hayran bıraktıran da esasen budur. Samim karakterinin kurduğu Simeranya Dünya'sı, insanoğlunun, gerçek manada yaşamasının ve hayatın anlam kazanacağı bir yerdir. Karakterin hayalinde olan bu ülkenin varlığı hayalde kalsa bile olması gereken ve öyle bir Dünya'ya her anlamda ihtiyaç duyulmaktadır ki insan ancak o zaman insan olabilsin. Yazar eserde hep ne olacak merakı ile ilerlemiştir ve bana göre okunabilirliğin sürdürülebilir olması da buna bağlıdır. Fakat merak edilen soruların tamamının cevabını vermemekle birlikte okurun merak ettiği bazı olayların sonuçlarını kaleme almamıştır. Olayı kısa bırakıp sonuca tam ulaştırmadan konuyu kapatmıştır. Fakat böyle bile olsa verilmesi gereken mesaj okura her şekilde aktarılmıştır. İnsanın ruh ve bedenin ayrılmaz bir bütün olduğunu dile getiren, ancak maddenin de ruhla birlikte anlam kazanacağın ifade etmektedir. Hatta yazarın "Mesela insan ruhunu anlamadan atomu izah etmek mümkün değildir" sözü kitabı en güzel şekilde özetlemektedir. Türk Edebiyatı'nın insan ruh ve karakter değerlendirilmesi ve
Hayat
YalnızızPeyami Safa · Ötüken Neşriyat · 202227,3bin okunma
Sefiller Victor Hugo Kitap İncelemesi
10/10
·1724 syf.··
2020 16. kitabı
·
34 günde okudu
·
Okunma: 14 Ekim 2020 13:17
Dünya Klasikleri arasında gerçekten hakkettiği değeri gören efsane bir yapıt olduğunu başta belirtmek istiyorum. Sefiller eserinde yazar okuyucuya bütün duyguları en içten şekilde yaşatmaktadır. Sırf aç olduğu için çaldığı bir ekmek yüzünden hayatı boyunca toplumdan soyutlanan bir Jean Veljean karekterinin sürekli ama mecburi olan haklı kaçış ve saklanışlarını görmekteyiz. Özünde mükemmel bir insan olan ama, bir damga yüzünden ömür boyu dışlanan bir insan. Hani derler ya 1000 tane iyilik yaparsın 1 yanlış yaptığın zaman diğer bütün iyilikler 1 yanlıştan dolayı silinir. Eserin uzun olması okuyucunun gözünü korkutsa da sonunun derin bir merakla beklendiği söylemek mümkündür. Hugo akıcı bir dil kullanmıştır. Fakat şunu da belirtmek gerekiyor ki yazar eseri Fransız tarihi ile (1789 ihtilali ve diğer ayaklanmalar, napolyon dönemi) birebir harmanlayarak yazdığı için farnsız tarihine de ister istemez gidilmesi gerekiyor. Bu yüzden olduğunu düşündüğüm eserde yer yer okuyucunun sıkıldığı bölümler yok değildir. Bazen kitabı bırakma derecesine getiren bu bölümlerde Hugo aşırı ayrıntılara yer verdiğini söylemek de fayda var. Bunun örnekleri oldukça fazla olup bazıları Waterloo savaşı, Manastır, Fransa alt yapıtı lağımı vs. Ama ne kadar da bu sıkıcı yerlere yer verilsede, bu bölümler eserin kalitesine ve mükemmelliğine gölge düşürmediği kesindir. Zevkle okuduğum ve başta da söylediğim gibi bütün insani duyguların barındırdığı mükemmel başyapıt. Aşk, gurur, sevinç, mutluluk, hüzün, ölüm, savaş, kaçış, yoksulluk, zenginlik, insan, vicdan, onur... aklınıza ne gelirse her şeyi bulabileceğiniz bir eser. Şu ana kadar okumamanın verdiği pişmanlık ve okumuş olmamın verdiği mutluluğun çok çok altındadır. Okumayan herkese tavsiye ediyorum.
Edebiyat
Sefiller (Kutulu 2 Cilt Takım)Victor Hugo · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2019105,5bin okunma