Yaşar Kemal'in başka topraklarda yaşasa ne kadar ünlü olacağına dair bir yorum gördüm. Oldukça yüzeysel olduğunu düşünüyorum. Kendisinin Mehmet Ali Birand ile röportajını izlerseniz ne demek istediğimi anlarsınız. O bu toprakların onu unutmayacağının oldukça bilincinde.
21 yaşında en çok özümseyeceğim kendime yakın göreceğim karakterin Martin Eden olması beni de şaşırtmadı değil. Daha yarısındayım ancak her yaşadığını bir bir yaşamışçasına okuyorum kitabı.
Bu kitabın müzikaline kadar her formatını yedim yuttum. Hayatımda çok güzel bir rolü var. Betimleme sevmeyenleri de zerre anlamam daha güzel nasıl aktarılır ki işin ruhu? Karakterler oldukça ikonik. Kaç kitabın esmeraldası var ki?