“İki temel sorunu var insanlığın.Adalet ve anlamsızlık.Birine karşı hukuku bulduk, diğerine karşı da sanatı ama insanlar adalete ulaşamadı ve sanat insanlara.”
Friedrich Nietzsche
“Biliyorum dünya dokunulmazdır, en basit çiçeği bile.
Biliyorum, hiç bir zaman başaramayacağım ,
Güzelliğini tarif edebilmeyi, ve vadileri,
bahçelerinin yollarını katedemeden
Öleceğim.
Yapraklar ve gölgeler toprağı hiç bir zaman terk
etmezler,
Nehirlerdeki su ve dağdaki taşlar bana rağmen
de hayatta kalıyorlar.
Bir yerden geldim buraya,
Buradan gideceğim başka bir buraya
Sessizce, dolmuş taşmış
Ölülerin ve yeni doğanların dünyasında, korku
çığlıkları atan şehirlerinde.
Bir evde yaşayacağım ve belki başka bir
tanesinde
İsmimi yazacağım kapıya, daha önce başka bir
isim yazan,
Ve başka bir isim yazacak olan benden benden
sonra,
Az insanla yaşayacağım, ve az insanı terk
edeceğim,
Ve dışarı çıkacağım kapıdan, içeri girdiğim,
Hüzünsüz, sevinçsiz ve isteksiz,
Dünyanın vadileri ve bahçeleri fark etmeden
Öleceğim.”
Jörg Fauser
“Sonra içime ve hatta dışıma kapandım. Küsmek gibi bir şey.Bir çeşit gölge fesleğeni. Bir çeşit olmayan hayat.Zaten hiçbir şeyi kararında bırakamamak ve ortasını bulamamak gibi bir sorunum var benim.Epeyce göçebe yaşadım, sadece iki valizim oldu.Bir yığın insan tanıdım. Ama hep yalnızdım.”