Sık sık sorarım kendime, kaderin fırtınalarıyla aramızda, beni koruyan bir zenginlik perdesi olsaydı, amcamın ahlaklı eliyle bu büroya emanet edilmemiş olsaydım ve muhasebe yardımcısı olarak güya meslekte zirveye varmamış oldaydım, karnımı zor doyuram bir maaşa kavuşmamış olsaydım, ne olurdum acaba.
İnsanoğullarının aptal, beş para etmez, ezici çoğunluğunun yaptığı gibi hayatta boş yere, bölük pörçük, yarım yamalak koşturmaktansa, hiç koşturmamak yeğdir.