Ateş iyidir , ateş temizdir...
5/10
·202 syf.··
2025 40. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 09 Aralık 2025 21:51
Konusu itibari ile çok ilgi çekici ve insanların anlattıkları olsun, popülaritesi olsun beklentimin çok daha yüksek olduğu bir kitaptı. Beni bir türlü içine alamadı diyebilirim. Aslında kitapların olmadığı dünyanın ne kadar kötü olabileceği güzel işlenmiş, bazı bölümlerde çok güzel anlatılmış insanların eğitimsiz kalması onların ne kadar kolay yönlendirilebilir hale geldiği. Kitap okumak aktif düşünme sağlar ve sürekli beyni duyguları aktif tutar bunu insanlardan tamamen aldığınızda toplumdaki eksileri çok net bir şekilde görünüyor. (SPOİLER...) Sonu, sondaki fikir çok güzeldi herkesin bir kitap olması o kitabı diğerlerine aktarması baktığımız zaman toplumdaki yardımlaşma ve büyümenin ne kadar önemli olduğunu anlatıyor. Ama genel olarak bu güzel şeyler kötü işlenmiş diyebilirim en azından bana çok geçmedi sürekli bir kopukluk havası vardı.
Fahrenheit 451Ray Bradbury · İthaki Yayınları · 2022108,5bin okunma
Puan vermedi·224 syf.··
2025 35. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 22 Mayıs 2025 11:35
Dünya ne beter vurdun Beni yerden yere vurdun... Iza ,anne Etelka ,baba Vince ve Iza'nın eski eşi Antal arasında geçen trajilerle dolu bir kitap.. Karakterler bu kadar az mı diyebilirsiniz elbette hayır yan karakterlerimiz da var Antal'ın nişanlısı Lidia tavşan Kapitany terzi kadın Gica Dokkor Dekker, Iza'nın erkek arkadaşı yazar Domokos.. Kitabımız 4 bölümden oluşuyor toprak,ateş ,su, hava Iza Antal ile boşandıktan sonra Budapeşte'ye taşınan bir doktordur işini ,rutinlerini seven yalnızlığıda epeyce alışmış bir kadın ancak babası Vince hastadır daha da fazlası ölüm döşeğindedir.Babası vefat edince annesini de yanına alır kızının yanına taşınacağını ve yalnız kalmayacağı için sevinen Etelka ne umacak ne bulacaktır. Gelenekselliğe alışmış bir anne modern bir evde yaşayacaktır. Bir yandan da yalnızlığa alışmış Iza annesi ile nasıl birlikte yaşayacaktır? Etelka her ne kadar eski eşyalarını buraya getirmiş olsa da tadilattan geçen eşyalar yeni gibi olmuştur hatta bavulunda getirdiği çalı çırpıyı Iza'nın sobasında yakacağı anı bile hayal eder ancak Iza'nın evinde soba yoktur . Evde temizlik yapmak ister, yemek yapmak ister ancak evin bir hizmetçisi vardır annenin yapmasına gerek yoktur.Arkadaş edinir Iza karşı çıkar kahve yapar Iza karşı çıkar.Hiç bir iş yapmayan kadın her geçen gün içine daha da kapanır sessizleşir. Iza annesinin bu durumunu hasta olarak değerlendirir tahlil falan yaptırır ancak her şey temizdir.AnnesiVince için yaptırdığı ve bir ton para verdiği mezar taşı bitmek üzeredir mutlaka taş dikilirken muhakkak orda olmak istediğini söyleyerek Dorozs'a gider. Etelka Kınaçiceği çukurunda Vince'in Iza'nın hatıralarını ararken talihsiz bir kaza sonucu henüz bitmemiş binanın basamakları döşenmemiş merdiven boşluğuna düşer... Annesinin ölüm haberini alan Iza
Iza'nın ŞarkısıMagda Szabo · Yapı Kredi Yayınları · 20245,5bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Fahrenheit 451-Ray Bradbury
10/10
·208 syf.··
2023 3. kitabı
·
21 saatte okudu
·
Okunma: 20 Ocak 2023 18:35
2023'te yaptığım ilk incelemeden Guy Montag ve Ray Bradbury ile selamlar. Okurken elimden düşüremediğim, ders çalışmaya devam edemeyip aklımdan çıkaramadığım bundan dolayı çalışmayı bırakıp bitirip rahatladığım, kaç kere okuduğumu hatırlamayıp buna rağmen aynı heyecan ve merakla okuduğum bir kurgunun ardından inceleme yazmak için damladım. Guy Montag, bir itfaiyecidir ve günümüzdeki itfaiyecilerden farklı olarak görevi bir ateşi söndürmek değil, o ateşin kaynağı olmaktır. Ateş temizdir ama bu ateş bir kitabı yakıyorsa hâlâ temiz midir? Neden yaktıkları konusunu açığa kavuşturmam gerekirse sebebi kitapların bir dert pınarı olarak görülmesidir. Kitapta sınıftaki öğrenciler üzerinden örnek verilmiştir bu duruma. Bir öğrenci başarılıyken diğer öğrencinin başarısız olması, bu başarısız öğrenci üzerinde olumsuz etkilere yol açar. Bilgi, üzüntü yuvası olarak görülür. Orwell'ın 1984'ünde geçen bir cümle vardı: "Bilinçlenmedikçe başkaldıramazlar ancak başkaldırmadıkça da bilinçlenemezler." diye. Kitaptaki karakterler tabiri caizse moron gibi yaşamlarını idame ettirir, bilinçlenmezler ki çoğunun böyle bir çabası da olmaz zaten. Yaşadıkları hayatı hayat sanıp bu şekilde devam ederler, devam etmeyeni de ortadan kaldırırlar. Nasıl mı? İtfaiyeciler aldıkları ihbarlar üzerine evlere giderler ve kitapları yakarlar. Ancak öyle bir gün gelir ki Montag'ın düşünce yapısında yüz seksen derece bir değişim gözlenir ve sebebi kendisi değildir, sebebi hiç çekinmeden kendini ateşlerin içerisinde bırakan bir kadındır. Clarisse'i de unutmamak lazım elbette. O günden sonra Montag ateşin kaynağının kendisinin değil, kitapları için kendini feda eden bir kadının kül parçalarındaki kıvılcımlar olduğunu anlar. Kitaptaki olay o zamana kadar yaktıkları kitaplardan ziyade Montag'ın itfaiyeci olarak
İnceleme
Fahrenheit 451Ray Bradbury · İthaki Yayınları · 2022108,5bin okunma
Fahrenheit 451: Kitap kağıdının tutuşup yanma sıcaklığı...
8/10
·208 syf.··
2021 7. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 30 Nisan 2021 16:54
"Hepsini yak her şeyi yak. Ateş parlaktır ve ateş temizdir." (spoiler) Bu cümleden yola çıkarak; itfaiyecilerin söndürmeyip kitap yaktığı, yavaş araba sürenlerin ceza aldığı, dışarda yürüyüş yapanların tuhaf görüldüğü, insanları düşünceye sevkeden felsefe sosyoloji gibi derslerin kaldırıldığı, cenazeler mutsuzluk veriyor diye ölülerin taşınıp büyük fırınlarda yakıldığı, herkes birbirine benzemeli eşit olmalı (nerdeyse tekdüze) böylece kimse kimseyi kıskanmaz ve mutlu yaşar düşüncesinin hakim olduğu, insanların robotlaştırılıp ekranlarla (tv) ayakta uyutulduğu ve düşünme duyusunun bitirildiği 1950'lerden geleceği tahminle yazılmış distopik bir dünya düşünün. Kahramanımız Montag ise tesadüfen karşılaştığı bir kızdan sonra bir uyanış içine giriyor ardından olaylar gelişiyor...
Fahrenheit 451Ray Bradbury · İthaki Yayınları · 2022108,5bin okunma
Puan vermedi·80 syf.·
2020 41. kitabı
İnsanın hayatındaki en büyük putu nefsidir. Bununla sürekli mücadele halindedir. Kendi olmanın yollarından geçerken hep tökezler. Çünkü; zorlanmak istemez, zorlamak da istemez. Konfor en büyük aldanma şeklini ona sunar. Konfordan kastım; her şeyin en iyisine sahip olup tembellik yapmak değildir. Günümüz insanı düşünmeyi bile istemez. Eskiden bir “Oblomolov” olma durumu vardı. Yattığın yerde bile rahat etmez bir düşüncede bulurdun kendini insan. Şimdi düşünmek bir yana düşüncesiz her davranışın kazanç olduğu bir zamanda gençler ileride harcanan dünlerin boşluğunda hafıylanacak bir ömre gebe. Bahanelerle dolu bir nesil. Hareket sadece eğlence odaklı. Ortak kural ve yaşamı red eden bir ego furyası hakim. Bu dönemlerde bil hassa gelişim sürecinde olan bu çocuklar için kayıp gitmeden hayatın bir anlam arayışı içinde dezavantajlar için iyileştirmeler yapmaları gerektiğini, birlikte bir hayatın anlamlı olduğunu, kendine yapılan yatırımın en değerli yatırım olduğunu, hayatta vazgeçilmez tek şeyin kendisi olduğunu ve bunu kendine değersiz davranarak yapamayacağını anlatmak gerek. Yeni nesile gelen her eleştiri onları yetiştiren nesile iki katı gelir. Çocukların fıtratı temizdir. Onlar gördükleri şeyleri kodlar ve yaşar. Yani ayak izlerimizi takip eder. Ben yapamadım çocuğum yapsın diyerek ya da her zorlukta ben yapayım da o yorulmasın diyerek, istedikleri her şeyi vererek kendi elimizle bir tembellik konforuna sürükleyerek çocukları sitem dolu bir ergenliğe sürükleyemeyiz. Bu kitabı ben özellikle ortaokul ve lise düzeyinde kimi tanısam hediye eder ve bil hassa burda paylaşacağım son sayfalarına dikkate edip bunları hayatlarında ilke edinmelerini rica ederim. Kazanmanın yolu elini taşın altına koymaktır. Hayatının bir döneminde zorluk çekmeyen herkes bunun acısını beli
Gençlerle BaşbaşaAli Fuad Başgil · Yağmur Yayınları · 197819,3bin okunma
Bilim Kurgu
9/10
·208 syf.··
2020 38. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 04 Haziran 2020 21:22
İkinci Dünya Savaşı sonrasında oluşan soğuk savaş döneminin gerginliğini ve o dönemin insanlarının hayal dünyasını en iyi anlatan kitaplardan birisi. Halk arasında bilinen itfaiyeciler yanan ateşi söndürmek içindir. Peki ya Ray Bradbury'nin tasarladığı distopyada ki itfaicilerin görevi neydi? "Siyahi insanlar Küçük Siyah Sambo'yu sevmiyor yak gitsin. Beyaz insanlar Tom amcanın Kulübesi'nden hazzetmiyor. yak gitsin. Biri tütün ve akciğer kanseri üstüne kitap mı yazıyor? Sigara üreticileri ağlıyor mu? Kitabı yak gitsin." Yani bu itfaiyeciler için "Yakmak bir zevkti." Kısa sürede bu cümle dönemin sloganlanı haline gelmiştir. Ateş parlak ve temizdir. İşte bu yüzden her şeyi yak. Kısacası sistemi döndüren bir çark var ve o çarktan insanı ne uzaklaştırıyorsa yakılıp yıkılması gerekir. Bunca yakılıp yıkılmadan sonra insanın kendine ve topluma karşı yalnızlaşması kaçınılmaz hale gelir. Peki ya bütün bunların sonucunda insanların başına neler gelir? Bütün bu soruların cevapları Fahrenheıt 451'de.
Fahrenheit 451Ray Bradbury · İthaki Yayınları · 2022108,5bin okunma