mert yyyyy

1/10
·344 syf.·
2017 37. kitabı
Bu kitabı sanıyorum 2007 yılında annem almış. Bende lisedeyken okurum diye çantama atmıştım ve ne yazık ki okudum. Diğer inceleme yapan arkadaşlar gibi beğenenlerden değilim. İnsanın biyolojik dengesine aykırı bu uyku düzeni. İçinde bazı üstün zekalıların 4-5 saat uyuduğu yazıyor ama Einstein ın 12 saat uyuduğu yazmıyor. 5-6 dahinin adını vererek büyük bir genelleme yapıyor. İnsanın uyurken salgıladığı hormonlardan habersiz. Kaliteli uykunun hafıza, ögrenme gibi beyin fonksiyonlarinin guclendirilmesi (consolidation) için vazgeçilmez olduğu gerçeğinden bihaber olan birinden bahsediyoruz. Hem bir insan bu kadar az uykuyla nasıl yaratıcı eserler ortaya koyabilir. Bu zamanda bu önermeyi doktorlar veremezken nasıl oluyorda tıp biliminden anlamayan bir vasıfsız böyle bir kitap yazar aklım almıyor. Yazımı bilimsel bir makale ile sonlandırıyorum. healthysleep.med.harvard.edu/healthy/matters...
İlişkiler
Sadece Aptallar 8 Saat UyurErdal Demirkıran · Kashna Kitap Ağacı Yayınları · 20198,5bin okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Ben deli değilim sayın hanımefendi! Bir gün delireceğim, bir gün gerçekten delireceğim fakat henüz değil.
... — İnsanların intihar etmelerine engel olan ne sizce? diye sordum (…) — Ben de… Henüz ben de iyice bilmiyorum… İki önyargı, iki şey engelliyor. Yalnızca iki şey. Biri pek küçük, öteki pek büyük olan iki şey. Ama küçüğü de pek büyük. — Küçüğü dediğiniz ne? — Acı — Acı mı? Böyle bir şeyde acının da bu kadar önemi var mıdır? — En önemli olan odur. İntihar edenler iki çeşittir: Büyük bir üzüntünün, öfkenin etkisi altında kalıp, ya da çıldırıp, ya da buna benzer durumlarda canlarına kıyanlar… Böyleleri birden bitirirler her şeyi. Acıyı düşünmezler. Akılları başlarında olanlar ise çok düşünürler.
Kendini feda etmekte bulduğu mutluluğu, başka hiç bir yerde bulamaz insan.
Bence siz bütün üstünlüklerinizle o mutsuz kızın serçeparmağı bile olamazsınız.
Sayfa 378