"Cemaatte kimse yalnız değildir," ifadesinin iki açıklaması vardir: Kişi,ne dilediği her seyi yapabilecek kadar yalnızdır ne de maddi ve manevi desteğe ihtiyaç duyduğunda bir basına kalacak kadar yalnızdır. Eğer Müslüman başkalarının varlığını hissetmiyorsa, orada Müslüman toplum ideali başarılmamış demektir.
"... Aslına bakılırsa bu alacakaranlık kalplerimizdeki kararmayla başlamıştır. Esasında başımıza her ne musibet geldiyse ya da hâlihazirda ne geliyorsa, sadece kendi içimizde olanların yaptıkları yüzündendir.
islam dünyasinin islamiyet'in aleyhinde bir sistemle ya da islam olmaksızın ihya edilmesinin mümkün olmadığını iddia ediyoruz. Islam ve islamiyet'in insanın dünyadaki yeri, hayatın gayesi, insanın Allah'la ve diğer insanlarla münasebetleri hususundaki temel umdeleri daima kalıcıdır ve yerleri doldurulamaz. Bu umdeler, Müslüman halkların ihyası ve vaziyetlerinin düzeltilmesi cihetindeki her hakiki hamlenin ahlaki, felsefi, ideolojik ve siyasî esaslarını olusturur. Alternatif belli: ya islami restorasyon yönünde harekete geçmek ya da pasiflik ve duraganlik.Müsluman halklar için üçüncü bir seçenek mevcut degil.