Atiyye

Atiyye

, bir kitabı okumaya başladı
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Allahaısmarladık Elimi beş yerinden dağladı beş parmağın, Bağrımda da yanmadık bir yer bırakmadan git... Bir yarın göçtüğünü,çöktüğünü bir dağın Görmemek istiyorsan ardına bakmadan git! Yavrusunun yoluna dalan bir dul bakışı Andırıyor ışıksız evinde pencereler. Biraz yeşermek için beklesin artık kışı Çağlayansız yamaçlar,suyu dinmiş dereler. Bir sarı yaprak gibi düştü gönlüm yoluna, Buğulu gözlerimden geçmediğin gün olmaz: Benim kadar titremez hiç bir yiğit oğluna, Hiç bir ana kızına bu kadar düşkün olmaz. Bin fersahtan duyarım kimle gülüştüğünü, Alnından öz kardeşim öpse ben irkilirim. Değil yalnız ardına kimlerin düştüğünü, Kimlerin rüyasına girdiğini bilirim. Gözlerimi gün gibi kamaştıran yüzünü Daha candan görürüm senden uzaklaşınca. Sararırsın dönüşte görünce öksüzünü: Bir gelinlik kız olur aşkım senin yaşınca. Elimi beş yerinden dağladı beş parmağın, Bağrımda da yanmadık bir yer bırakmadan git. Bir yarın göçtüğünü,çöktüğünü bir dağın Görmemek istiyorsan ardına bakmadan git. Faruk Nafiz Çamlibel
Sayısını unuttuğum günlerce bekleyişten Ben yorgun rıhtım taşları yorgun Art arda geçen gemiler durmuyor bu limanda Duranlardan sen çıkmıyorsun... 'Turkan Ildeniz'
Kurşun gibi ağır bir yükü çekiyor zaman ⏱
Üniversitedeydim, hafta sonunda Konya'ya gittiydim Sabiş'i görmeye,Benyusuf' un ölüm haberini ondan aldim. "Ne güzel dayandı" dedi."Bir de ben dayanabilsem!" Aklım daha fazlasina eriyordu artık, Benyusuf değildi adi, Yusuf'tu săde. Yetişkinim ya edebiyat parçaladım: "Yusuf amca bir kişilik dayanıyordu Sabiş.." dedim. "Sen beş kişilik dayandın." Biz beş kardeştik. Babam da bizi bırakıp gitmişti arkasında. Ağlamaya başladı Sabiş "Sahi mi söylüyorsun?" dedi bana sarılarak "Becerebildim mi oğlum?" Aslanlar gibi becerdin diyecektim, diyemedim. Hıçkırıklarim mani oldu. Ne zaman sıkılıp bunalsam, dayanamayacakmisim gibi gelse de apırıp köpürmek surat sarkıtmak, pes etmek istesem güleç yüzüyle Benyusuf gelir aklıma. Sabiş gelir. " Dayanmak lazım..."derim. " Dayanmak sadece ıkınıp sıkınmak değil, Yusuf gibi güleç olmak en darmadağın anında Sabiş gibi iki göbek atmak. Dayan koçum, dayan aslanım! Dayan kuzum. Dayan (Karantina günlerine de ithafen)
Sayfa 180·Kitabı okudu