Kalbine danış. İyilik nefsi, kalbi tatmin eden, huzura kavuşturan şeydir. Günah da nefiste, kalpte kuşku uyandıran davranıştır; istediği
kadar başkaları sana fetva vermiş olsun.
(Ahmed, Dârimi)
Sevgili dostlarım, bir şeyi daha üstün bir şeye benzeterek yűceltmeye kűstahlık diyoruz. Çünkű en ahlaksız iletişim stratejilerinden biri, yûicelterek aşağılamaktır, Ve ayrıca
haddinden fazla kibar davranarak, metaforik olarak insan dövmektir.
'Kafamdakileri doğrudan söylersem 34 yaşına kadar gizleyemezdim bazı şeyleri. Önce kafa karıştırıyorum ki, deli olduğum hemen anlaşılmasın. Sahi delilik dediğiniz nedir? İnsanın aklını kaybetmesi mi? Zannetmiyorum, çünkü ben bir deliyim. Zannedersem kendime hakaret ederim, ve ben kendimi çok seviyorum. '
cengizmaraz.blogspot.com/2025/03/delilik...