Hepimizin hayaletler olduğumuzu düşünmeye meyilliyim...
Sadece anne-babamızdan miras aldığımız şeyler değil,
Bizimle ve bizim içimizde yaşayan,
Her türlü ölü şey sözünü ettiğim...
İçimizde canlı değiller ama,
Yine de kökleri orada.
Istırap veren anıları ortadan kaldırmanın insanı güçsüzleştiren yanı, ıstırabın çoğu zaman en iyi öğretmenimiz olmasıdır. Hatalarımızdsn ders alarak ve çabalayarak olgunluğa ulaşırız. Gerçekten de bilgelik bedava değildir.
Kendimizle olan ilişkimiz derin yaralar içindeyken başkalarıyla iyi ilişkiler kuramayız.
Kendimiz hakkında pek bir şey bilmiyorsak, tıpkı bir zamanlar ebeveynlerimizin gözlerinde aradığımız gibi kendi kimliğimizi başkalarının aynasında ararız.
Aynı senaryoyu kerelerce baştan oynayabilmek için tıpkı bir film yönetiminin yaptığı gibi, karşılaştığımız insanlar arasından senaryumunuzdaki farkla rollere uygun kişileri seçeriz. Ruh halimiz gibi bu duygusal senaryolar da dünyaya yanlış algılamamızı sağlar.