Pozitivistler, çoğu zaman kendilerine atfedilen, adil olmayan veya haksız kanunlara(sadece kanun olduklarından dolayı) itaat edilmesi gerektiği savına da tam olarak katılmazlar.
Hobbes'a göre yaptığımız her eylem, görünürde iyi veya özgecil olsa bile, aslında kendimize hizmet eder. Dolayısıyla hayır işlerine yaptığımız bağış bile aslında, gücümden keyif almam için bir araçtır.
Hukukçular ve siyasetçiler, hukukun üstünlüğünün erdemlerini göklere çıkarırken; reformcular, onun kusurlarından yakınır ve şüpheciler, onun iddia edilen adalet ile olan denkliğini sorgular.