Akış
Kaydol
464 syf.
Puan vermedi
Uzun zamandır türe dair okuduğum en farklı, en etkileyici ve heyecanlı kitabıyla geldim. Gerçekle kurgunun harmanlandığı, unutamayacağınız bir okuma sunacak. ♚M.Ö imparatoriçe Helen'in oğluna yazdığı şifreli bir mektup var bu mektup bir şekilde Pr. Selim'in eline geçmiştir. (onu sonraki sayfalarda öğreneceksiniz) bu şifreyi Kayra ve Enrico ile çözmeye çalışırlar... Diğer taraftan asırlar öncesine gidiyoruz Manuel'i okuyoruz, kim olduğunu ve amacını öğreniyoruz... Sonra IV. Haçlı Seferleri'nin başladığı zamana ışınlanıyoruz... Ve son olarak Antartika'da Lord ve kızı Maria'nın akılalmaz bilimsel çalışmalarına tanık oluyoruz... ♚Yüz yıllar arası geçiş yapıyoruz ve hepsi birbirine bağlı, hiç kopukluk olmadan uyum içinde ilerliyor. Manuel ve Kayra bağlantısı beni şaşırtmadı ama bağlanma şekli şok etkisi yarattı.Gizemler,sırlar neler neler var. Betimlemeler ustaca, heyecan son sayfaya kadar dinamik ve ayrıca sizi başka kitaplar araştırmaya yönlendiriyor. İstanbul'un dehlizlerinde, Ayasofya'da yüz yıllar arasında yolculuk yapmak öyle büyük keyif verdik bu tadı bir başka kitapta da alır mıyım diye sordum kendime. İyiki okudum ve böyle harika kitap tavsiyeniz varsa yoruma eklerseniz sevinirim. ♚Kitabın sizi ışınladığı tarihlere bakalım: 1185 Konstantinopolis 1201 Venedik 1979 Antartika 2019 İstanbul Yazarımız
Nur Çakmakçı
nın büyük emekle ve birikimle yazdığı #onbir gönül rahatlığıyla tavsiyemdir efendim. Sevgiyle ve kitapla kalın
On Bir
On BirNur Çakmakçı Algün · Epsilon Yayınevi · 2022104 okunma
192 syf.
15 saatte okudu
Ayasofya'da Bir Gece
Selamlar... Yılın ilk günü, hem ilk kitap hem de ilk post olarak Ayasofya'da Bir Gece'yi yorumlayacağım. Kitabımız Mehmet ve Mihrimah adında iki gencin Ayasofya görevinde küçük bir kağıt bulması ile başlıyor. Devamında ise bu kağıdın bizi götürdüğü maceraları okuyoruz. Anlatsam spoiler olur bu yüzden okuyun ve kendiniz görün :) Eğer yakın zamanda kitap almayı düşünüyorsanız bu kitabı da hemen listenize eklemelisiniz. Rana Demiriz'in kaleminden okuduğum ilk eserdi. Buna rağmen hic güçlük çekmedim okurken. Böyle tadımlık, çerezlik bir kitap değil ama efsaneler, tarihi güzellikler, duygular, gizemler... O kadar güzel anlatılmış ki... Bu yılın ilk kitabı olduğunu demiştim zaten ve bir ilki kazanabilir nitelikte bir kitap. Kısacası ben çoook beğendim, sadece Mima'nın duygularını okumak için bile alabilirsiniz. Uzun lafın kısası; Alın, okuyun.
Ayasofya'da Bir GeceRana Demiriz · Timaş Çocuk · 2018848 okunma
Reklam
780 syf.
Beğendi
...Namusum ve Şerefim Üzerine And İçerim-1- 2 Kurtuluş Savaşı
Namusum ve Şerefim Üzerine And İçerim-1-Kurtuluş Savaşı Yazar: Şerife B. Gülseçgin kitap sayısı:393 Mondros Mütarekesi gereği İstanbul İngilizlerce işgal edilmiş, sıra, güzel İzmir’e gelmiştir. Çanakkale Arslanlarından Binbaşı Tevfik ve cephe arkadaşları İzmir’de vazifelendirilmişlerdir. Görevleri, Yunanlılar tarafından İzmir işgal edilirken
Namusum ve Şerefim Üzerine And İçerim 1-2
Namusum ve Şerefim Üzerine And İçerim 1-2Şerife B. Gülseçgin · Uyanış Kitabevi · 20193 okunma
10/10 puan verdi
13 günde okudu
Kitap, Kiliseden Camiye, Camiden de müzeye çevrilen Ayasofya'nın tarih içinde yaşadığı tüm olayları birçok fotoğraflarla geniş çerçeve de okuyucuya anlatırken kadim sırlarla dolu olan Ayasofya'nın "Kutsal Ahit Sandığı" ile bağlantısını da anlatıyor. İçindeki birçok kısım dikkatimi çeksede beni en çok etkileyen kısımlar, Peygamber Efendimiz (s.a.v) ile Cebrail Aleyhisselam'ın Firdevs cennetinde Ayasofyayla ilgili geçen konuşması, Ayasofya'nın altındaki dehlizler ve tâbi Fatih Sultan Mehmet Hanla ilgili kısımlar oldu. Örneğin; Fatih Sultan Mehmet'in Venedikli ressam Bellini'ye çizdirdiği resmin özelliklerini okurken şaşkınlık içinde kaldım. Sonra Ayasofya'nın gördüğü tahribatları okuyunca da bir o kadar hüzünlendim. Özellikle cami olduğu zamanlarda ki çizimleri görünce keşke şimdi de öyle olsa diye içimden geçirdim... Son olarak şunu söyleyebilirim ki benim için okuduğum çok faydalı kitaplardan biri oldu ve size de kitabı şimdiden okuma listenize almanızı mutlaka tavsiye ederim.
8/10 puan verdi
Daha çok soru cevap şeklinde geçen bir kitap. Gündem ötesi programını izliyormuş gibi oluyor insan . Ayasofyanın içindeki gizemli semboller , Efsaneler,Gizemler.... Ayasofya hakkında bir çok bilgi vermekte ne kadar önemli bir yer olduğu, tarihteki yaşanan olaylar, tapınakçılar, rivayetler, nasıl müze haline geldiği vb.. Ayasofya hakkında merak ettikleriniz bulabileceğiniz güzel bir kitap
10/10 puan verdi
Ayasofya'nın önemli bir yer olduğunu aslında hepimiz biliyoruz. Ama kitabı okuduktan sonra hatta okurken bile önemini daha da çok kavrıyorsunuz. Ayasofya hakkında çok güzel bilgiler verilmiş. Derin araştırmalar var. Görülmeyen yerlerine ışık tutulmuş. Resimler ve fotoğraflarla da desteklenmiş. Resimlerin ve fotoğrafların basımı kaliteli olmuş. Pelin Çift'in programını izleyenler bilir. O programda bir kaç video yayınlandı ve bu konu konuşuldu. Programdan da yararlanılmış. Okudukça merak uyandırıyor. Gizemler, semboller, efsaneler.. Uzun uzun düşüncelere kapılıyor insan. Ayasofya'nın zamanında insanların yaptığı tahribatlar, yangınlar ve depremlere rağmen nasıl hala ayakta diye şaşırıyor insan. Daha keşfedilmeyen çok yeri olduğunu düşünüyor insan. Dünyanın gözünün Ayasofya'da olmasına şaşırmamak lazım gerçekten. Böyle bir güzellik iyi ki bizim topraklarımızda..
Reklam
576 syf.
9/10 puan verdi
Beğendi
Yazarı zaten tanıyorum. Her kitapta farklı maceralara koşuyorum. Gerçek sanat eserlerini ve tarihi yerleri geziyoruz. Dünya nüfusunun azaltılması konusu, son yıllarda başka yazarlar tarafından da konu ediliyor. İnsan Oğlu Ayağa Kalk adlı kitap ta salgın hastalıklar, savaşlar ve terör ün bilinçli olarak çıkarıldığı tartışılıyor. Anlamadığım şey insan nüfusunun çoğalarak kendini Yok edeceği düşüncesine sahip olanların' kim' olduğu ve kimlerin Yok olması gerektiğine neye göre karar veriliyor. Dünyayı insanlığın Yok olmasından kurtarmak için bir kısım insanların Yok olması gerektiğini savunan bir genetik bilimcinin bulduğu bir virüsü yaymaya karar vermesi ve bunu Dante' nin Cehennem' inden esinlenerek saklamasıyla Kahramanımız Robert işe başlıyor. İtalya ' da başlayan macera İstanbul'a uzanıyor. Turistik bir gezi tadında ve gizemler, cinayet bir ağ gibi örülüyor. Kendisine yardım edenlerin hain durumuna düşmesi, gerçekten yanılmış olabilir mi? Ayasofya'nın dünya için önemli olması ve hala gözlerinde kalması Yen'i değil zaten. Soluk soluğa bir macera ve sanat tarihi bilgisi sizi bekliyor.spoil içerebilir