Aydin Aliev

Sigara içmeyi yasakladığın zaman toplumda sigaraya ilgi artar. Keza içki içmeyi yasakladığın zaman içki içmeye ilginin artması gibi... Cinselliği konuşmayı, anlamayı yasakladığında, cinsel enerji yok olmuyor. Sadece konuşmuyorsun ama o enerji hayatının tümünü etkilemeye devam ediyor. Cinsellik yokmuş gibi bir tavır içinde olduğunda onu doğal akışı içerisinde gerçekçi bir yere koyamıyorsun. Denetim odaklı korku kültürü bu sorunu yasaklarla çözmeye çalışır. Belki genelliyorum ama az önce anlattığım gibi öbür uçta yaklaşım tarzını, cinselliğin sadece biyolojik zemine oturtulmasını da sağlıklı bulmuyorum. Bence birey odaklı Batı, cinselliğin doğasındaki potansiyel "biz"i henüz keşfedebilmiş değil.
Reklam
Toplumun geleceği, insanların geleceği bakımından kadının kadın olması, erkeğin erkek olması önemli; bunu kabul ediyorum. Biyolojik düzeyde bunu hiçbir zaman kaybetmemek lazım. Ama meta düzeye, üst seviyeye çıktığın zaman, insan diye bir yaratık var. Çocuğundan yaşlısına, erkekten kadınına hepimizin ortak paydası insan olmamız. Ama bu insanlığın içinde kadınlığımızla, erkekliğimizle varız. Önemli olan kadınlığımızı ve erkekliğimizi yaşarken içimizdeki insanın, karşımızdakinin insanlığının farkında olmamız. Bu çok önemlidir ve kanaatimce esas itibarıyla uygarlığın temelini bu farkındalık üzerine oturtmak gerekir.
1000k
Anlattıklarınız bana bir liberal açısından çok muhafazakar, bir muhafazakar açısından da çok liberal görüşler gibi geliyor. Yaşamında kendisi olarak dürüstçe var olmaya çalışmış biri, olabileceği en iyi insan olma yoluna girmiş her kişi dönüp kendi geçmişine baktığı zaman sanırım bana hak verecektir; mutlu olduğu anlara, acı çektiği anlara, yaptığı hatalara ve yüz kızartıcı dönemlere dürüstlükle göz atması yeterli. Cinsellik doğası gereği önemli ve sorumluluğu ağır bir olgudur.
1000k
Erkek olabileceği en iyi insan olma yolunda bir adım atacak, kadın da olabileceği en iyi insan olma yolunda bir adım atacak ve o birleşmenin sonunda ortaya çıkacak ortam sağlıklı olacak. Ne demek sağlıklı ortam olması? İnsanların gelişebileceği, iyi insanların mutlu olarak yaşayabileceği bir ortam. Bu sebeple o enerjinin ortaya çıkışını, biyolojik boyutunu karalayıp örtbas etmemek gerekir. Cinselliğe saygıyla yaklaşılmalıdır. Bu biyolojik gelişme illa cinselliğin değil; edebiyatın, şiirin, müziğin, yaratıcılığın, aşkınlığın kaynağı olarak da görülmelidir.
1000k
Bu şekilde sadece biyolojik temelli sığ bir anlayışın birçok sosyal yansıması var. Genç yaşta intiharlar, depresyonda artış, cinslerin birbirine duyduğu güvensizlikteki artış, tek eşliliğin insanın doğasına aykırı olarak görülmeye başlanması, madde bağımlılığında artış gibi... Ergenlik cinsellik ihtiyacının biyolojik olarak ortaya çıktığı dönem olabilir. Fakat biyolojik olarak ortaya çıkması, bu ihtiyacın hemen o yaşlarda tatmin edilmesi gerektiği anlamına gelmez. Aksine duygusal, psikolojik, toplumsal ve manevi olgunluk anlamında doğru ve sağlıklı bir gelişim için erken yaşta cinsellikten uzak durmak gerekir. İnsan varoluşunun beş boyutunda da tam ahenk olmadan yaşanan cinsellik hem kadın hem de erkek açısından sığlaşma, anlamsızlaşma, hedonizm ve sonuçta nihilizmi beraberinde getirir. Bu meselenin toplumsal açıdan da önemi büyük...
1000k
Reklam