Bu şekilde sadece biyolojik temelli sığ bir anlayışın birçok sosyal yansıması var. Genç yaşta intiharlar, depresyonda artış, cinslerin birbirine duyduğu güvensizlikteki artış, tek eşliliğin insanın doğasına aykırı olarak görülmeye başlanması, madde bağımlılığında artış gibi... Ergenlik cinsellik ihtiyacının biyolojik olarak ortaya çıktığı dönem olabilir. Fakat biyolojik olarak ortaya çıkması, bu ihtiyacın hemen o yaşlarda tatmin edilmesi gerektiği anlamına gelmez. Aksine duygusal, psikolojik, toplumsal ve manevi olgunluk anlamında doğru ve sağlıklı bir gelişim için erken yaşta cinsellikten uzak durmak gerekir. İnsan varoluşunun beş boyutunda da tam ahenk olmadan yaşanan cinsellik hem kadın hem de erkek açısından sığlaşma, anlamsızlaşma, hedonizm ve sonuçta nihilizmi beraberinde getirir. Bu meselenin toplumsal açıdan da önemi büyük...