...Üzülme demişti Mustafa; bugün cumartesi. Pazartesi günü birinden borç bulurum. Sen iki gün daha dinlen. Devlet hastanesi ne de olsa ucuz. Pazartesi günü Doçent Doktor Mustafa İnan, Profesör Salih Murat Uzdilek'ten otuz beş lira borç olarak karısını hastaneden çıkarttı...
...Kapılardaki yazılara baktı: sarı madenler üzerinde prpfesörler. Çok uzak ve düşünülmesi zor bir gelecek. Henüz kapalı kapıları vuracak kadar cesaretli değildi. Yürüdü geçti....
Yapma gönül..!
Bu postu sana ulu orta serdirmezler,
Dilenci kılığıyla saraya girdirmezler,
Çöllerde sevda için imtihan vermeden
Her mecnunum diyeni leylaya erdirmezler.
Şems-i Tebrizi
Aşk bir sırdır,
Sevdikce açarsın sırrını
Sevdikçe açarsın yüreğini
Sevdikce güzelleşir hayatında ki herşey
Hergün yaptığın monoton olan hersey
Mükemmeleşiverir birden,
Sevmediğin işini bile seversin,
Sevmediğin kitabı bile okursun,
Sevmediğin şarkıları bile dinlersin,
O seviyodur çünkü, onun sevdiği herşeyi seversin
Şiir yazmasını bilmiyorsundur
Ama aşıksın ya hani
Yüreğinden dökülenleri bi toplasan
Değme sairlere taş çıkartırsın,
Dilinden cıkanları akıl değil, dil değil
Yürek söylüyordur çünkü,
Hani o bir türlü gelemeyen ilham varya hani :)
Hic gitmez senden, titretir içini yüreğini,
Güneşin bile o uyanınca doğduğuna inanırsın
Gün senin için o uyanmadan günaydın olmaz
Yolda yürürken herkes senin ona aşık olduğunu bildiklerini sanırsın,
Utanirsin belki ama hayıflanmak dan değil sevginin safligindan, temizliğinden
Gördüğün herşey sana onu hatırlatır
Yediğin yemek, yürüdüğün yol, girdigin dükkan
Orda onunla bir anının olmasına gerek yok
Sen onu gördükçe hayal edersin yanımda olsa birlikte yesek, Yanımda olsa birlikte yürüsek
Ah şu elbise ona ne güzel yakışırdı ...
Dünyanın bütün güzelliklerini ona yorarsın
Güzel olan herşey sanki o var diye varmış gibi gelir
Aşık olmak güzeldir,