“… her şeyin yıprandığı, her şeyin sönüp gittiği bu âlemde, güzellikten daha çok solan, paramparça olan, daha az iz bırakan bir şey varsa o da kederdir.”
…iyimserlik geçmisin felsefesidir. Cereyan eden olay, mümkün olan bütün olaylar arasinda bizim bildigimiz tek olay olduğundan, yol açtığı zarar bize kaçinilmazmis gibi görünür, zararın yanı sira sagladigi asgari yarar ise bizde minnet uyandırır, bu olay olmasa, yararlı sonuçların da olmayacaginı düşünürüz.