“Sanatın amacı kanunlaştırmak ya da hükmetmek değil her şeyden önce, anlamaktır. Anlamak için hükmettiği olur bazen. Ama hiçbir deha eseri, küçümseme ve kin üzerine kurulmamıştır.”
- Bana nasıl acı çektirdiğinizi bilseydiniz!
Bu, çocuğunuzun ölmesi ve birilerinin size gelip, işte o şöyle olsaydı, böyle olsaydı, yaşayabilseydi, siz de ona sevinirdiniz demeleri gibi bir şey. Oysa o öldü, öldü, öldü...
“Yapmacıklık, ne şekilde olursa olsun en akıllı, en sağgörülü adamı bile kandırabilir; ama yapmacıklık ne kadar büyük bir ustalıkla gizlenirse gizlensin en kıt anlayışlı çocuk bile onu anlar ve tiksinir.”
“Eğer iyiliğin bir nedeni varsa, o artık iyilik değildir; eğer iyiliğin bir sonucu, yani ödülü varsa yine iyilik değildir. Demek ki iyilik, neden ve sonuç zincirinin dışındadır.”