ays

ays
@aysadece
bookstagram: bookswithays
@aysadece·
·
sabitlendi
Sanki gençliğimiz geçip gitmiş de, giderken bize bir yığın borç takmış gibi. Haksız sayılmazdık, hem gençtik, hem alacaklıydık elbet hayattan. Sorun şuydu ki, hayatın bize borcunu ödemeye hiç niyeti yoktu, ülkemizin de.
Sayfa 219·Kitabı okudu
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
9/10
·352 syf.··
2024 3. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 07 Ocak 2024 00:00
öyle akıcı bir kitabın yorumuyla geldim ki, bu kitabı hiçkimsenin 2 günden daha uzun bir sürede okuyacağını düşünmüyorum, merak edip hızlıca okuyup bitireceksiniz çok çok eminim!! öncelikle kitabın konusuna yorumuna geçmeden önce söylüyorum ki bu kitap için MUTLAKA bir post-it'i tahmin ve teorilerinizi yazmak için kullanın ve bana güvenin, okumak o kadar keyifli hale geliyor ki... bir tahmininiz mi var hemen sayfanın kenarına yazıyor ve post-it'liyorsunuz, mis gibi annotate önerisi konuya geçelim; millie, bir evde yatılı "hizmetçi" olarak işe giriyor ve ev sahibinin sürekli anlamsız sebeplerle etrafı dağıtıp duran biri olduğunu fark ediyor... evde bir yandan da karısına aşık ama onun bu tavırları karşısında gittikçe üzüntüden çöken bir adam var ve millie bu aileyle ne yapacağını bilemiyor ama paraya ihtiyacı olduğu için burada çalışmak zorunda... konusundan daha fazlasından bahsedemiyorum kesinlikle spoiler olur kitap çok çok çok iyiydi... çok gerildim, heyecanlandım, bazı şeyleri tahmin edebildim ama şok olduğum yerler de oldu ve her karaktere çok üzüldüm... evet cidden TÜM karakterlere üzüldüm. gerçek hayatta bunları yaşayan birileri umarım ki yoktur, düşünmek bile istemiyorum... madem bu kadar beğendim, neden yarım puan kırdım? kitapta millie'nin düşüncelerinin akışını bir türlü sevemedim... daha eve yeni gelmiş, ortada hiçbir şey yok ve millie sürekli "biri istese beni buraya kilitleyebilirdi ve kimse sesimi duymazdı" "ah ama neden biri beni kilitlemek istesin ki" veya "istese o kocaman kollarıyla beni rahatlıkla öldürebilirdi ama bana zarar vermek istediğini sanmıyorum" diye düşünüyor... tamam gerilim kitabı ve gerilmemiz isteniyor anlıyorum ama karakterin bu senaryoları düşünmek için hiçbir sebebi yokken böyle yazılması bana saçma geliyor... kitabın
HizmetçiFreida McFadden · Olimpos Yayınları · 202311,6bin okunma

ays

, bir kitap okudu
9/10
·352 syf.··
25 saatte okudu
·
Okunma: 07 Ocak 2024 00:00
·
2024 3. kitabı
Freida McFadden
8.5/10 · 11,6bin okunma
10/10
·256 syf.··
2024 2. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 06 Ocak 2024 00:00
bugün Atatürk'ün, okullarda okutulması gerektiğini düşündüğü kitabın yorumuyla geldim ve diyorum ki atamız yine, her zamanki gibi haklıymış... o kadar eğitici, anlamlı bir kitaptı ki ben bu kitabı elime ilk aldığımda roman okuyacağımı sanıyordum açıkçası, fakat aslında yıllar yıllar öncesini, finlandiya'nın küllerinden doğuşunu anlatıyormuş. yazar bir ülkenin kalkınışını eğitim, din, siyaset, ekonomi gibi birçok yönden ele alıyor ve bunların yanında halkla ne şekilde iletişimde bulunulması gerektiğini çok güzel bir şekilde anlatıyor. aralarda o kadar anlamlı hikayeler anlatılıyor ki... özellikle kasparov hikayesine gerçekten bayıldım o kadar güzeldi ki, çok çok iyiydi cidden 100 yıl önce yazılmış bir roman 2024 türkiyesini anlatıyordu, o kadar tuhaf hislerle doldum ki... keşke, keşke biz de türk halkı olarak bu kitaptaki nasihatlere kulak versek ve keşke biz de bunları hayatımıza uyarlayarak ülkemizi daha iyi bir noktaya taşısak kitabı okudukça Atatürk'ün neden okullarda okutulmasını istediğini daha iyi anlıyorsunuz... ben yazarla her konuda aynı fikirleri paylaşamadım (o konulardan burada bahsetmeyeceğim) fakat çoğunlukla yazarı o kadar haklı buldum ki! bu kitabı gerçekten herkesin okuması gerektiğini düşünüyorum fakat kitabı okurken mutlaka notlarıyla eş zamanlı okumalısınız çünkü yazar, tarihi gerçekliği bulunmayan kurgusal olaylar da ekleyerek düşüncelerini yansıtmış. kurgusal olayları gerçek sanmamak ve yanlış bilgilenmemek adına notları mutlaka okuyun ben sanırım ilk kez bir kitapta bu kadar çok yer alıntıladım... bookstagram: bookswithays
Beyaz Zambaklar ÜlkesindeGrigory Petrov · İndigo Kitap · 2020124,9bin okunma

ays

, bir kitap okudu
10/10
·256 syf.··
4 günde okudu
·
Okunma: 06 Ocak 2024 00:00
·
2024 2. kitabı
Grigory Petrov
8.4/10 · 124,9bin okunma