“Batı Cephesi karargahı Karacahisar’a yerleşmeye çalışıyordu. Osman Bey’in 600 yıl önce beyliğini ilan ettiği yerdi burası.Karacahisar’da doğan o küçücük beylik üç kıtaya yayılarak görkemli bir imparatorluk olmuştu. Ama değişen ve gelişen hayata ayak uyduramadığı , kendini yenileyemediği ,aydınlanmayı yaşayamadığı için giderek koflaşmış, büzülmüş, sonunda da bitmişti.Son Türkler , bu yıkıntıdan yeni bir devlet çıkarmak için çırpınmaktaydılar. Yeni bir devlet kurmak ülküsü ya burada sönecek, ya da yeniden canlanıp sürecekti.”