çok kısa ve yarısı latince :) ne gerek varmış latince kısma anlamış değilim. üstelik bu yarım bırakılmış bir eser. birden bire bitiyor sipinoza bu eserini tamamlayamamış. Neyse sipinoza özetle hayalürünü unsurlara önem vermiyor. hayalgücünü pek önemsemiyor ya da şeylerin ( ben bu şey kelimesini varlıkların olarak algıladım kiyapta "şey"diye geçiyor ) . tanımlarını yaparken hayalgücünden kaynaklanan unsurlar olmamalı diyor. Varlığı başka varlığa dayanmayandan başlayıp tanımlar yapılmazsa akıl yürütmeler yanlıştır diyor. O ilkin Tanrı olduğunu kastediyor sanırım ama kitap o kadar yarım yamalak ki :) ne anladığımı ben bile anlamadım.