Ölüm kararı verilene kadar,soluk aldığımı,hareket ettiğimi,diğer insanlarlarla aynı ortamda yaşadığımı hissetmiştim;şimdi dünyayla benim aramda bir sınır olduğunu kesin bir şekilde kavrıyorum.
Bir İdam Mahkûmunun Son Günü ‘nü okumaya karar verdim ve önsözü açıp okumaya başladım.Önsözü bitirmeye çok yakınken, bu önsözü kimin yazdığını çok merak edip internete baktım.
Diğer tüm kitaplarda da durum aynı mıdır bilmiyorum ama önsözü yazan kişinin Victor Hugo’nun kendisi olduğunu öğrenince cidden çok şaşırdım ve sevindim.İlk defa Victor Hugo’nun bir eserini okuduğumu da belirtmek istiyorum.Çok güzel bir tanışma ânı oldu benim için :) Bir İdam Mahkûmunun Son Günü