Birini bu kadar değerli bulduğunda, acı çekerken eğlenemezsin; o, hayatının en önemli dönemeçlerini geçmeye çalışırken başını çeviremezsin, böyle davranmak içinden gelmez, bunu yapmamak gerektiğini bildiğinden değil, başka türlüsünü beceremediğinden öyle davranırsın..
Gelecegi bilmek ister miydim?
Hayır, geleceği bilmek istemezdim.
Sevinçler kadar acılar da getireceğini daha yaşamadan biliyorum.
Bunların bir sırası olmadığını da...
Beklenmedik zamanlarda, beklenmedik biçimlerde ortaya çıktıklarını da...
İnsanlara aynı iyiliği düzenli olarak yapınca, onu senin görevin sanıyorlar. Her ne kadar hayatımızda böyle insanlar var olsa da öğrettiklerinden ders çırarıp geç olmadan yolları ayırabilmeli insan.
"O bana, akıllı insanların yazdığı koca koca kitaplarda bulunamayacak pek çok şey öğretti. Hayat, insanların bilgeliğinden daha derin ve anlamlıdır çünkü."
Yol ArkadaşımMaksim Gorki · Cumhuriyet Gazetesi Yayınları · 20002,998 okunma