Her şey ve her şey için işlerin başka bir yerde başka bir hesaba devrileceği ve anlaşılır hatta hayran olunacak bir nizâm ve ilahi plan ile açıklanacağı güne Özlem varmış. İnsanın uğradığı en gadri yüksek şeyin bile sebebi görülüp aşikârlaşınca belasını artık kucağına alıp gezdireceği ve elinden tutup seveceği bir şey olarak göreceği ve artık böyle bir yüzer gibi yaşayacağı yere seccadeden ya da sedirden bakışı, akideli lezzette bir anlatışı varmış. Her şeyin iç yüzü anlaşılmadan öfkenin dinmesi kolay değilmiş.