Ayşe Levent

Ayşe Levent

, bir kitap okudu
10/10
·112 syf.·
6 günde okudu
·
2021 15. kitabı
Stefan Zweig
8.2/10 · 125,1bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
10/10
·432 syf.··
2021 14. kitabı
·
21 günde okudu
·
Okunma: 28 Mart 2021 00:42
Açık ara, okuduğum en mukemmel klasikti!! Daha önce sosyalizm başkaldırı isyan devrim gibi konularda kitap okumuş insanlar icin ust duzey farkli bir konusu olan bir kitap değil. Hayata toz pembe bakan her seyin değişeceğine inanan insanlar icin uygun bir sey değil. Kitabin konusuna da deginmeyecegim zira arka kapağından dahi kolayca anlaşılacağı uzere Rus proleteryasinin Çar'a karşı ayaklanisinin bir bölümü ve bu ayaklanmada bir ananın hikayesi anlatılıyor. Beni asıl etkileyen ve konuşmak istediğim şu: Dünyayı değiştiremeyiz, yaşadığımız şehri, okulumuzu, hatta bir insani bile degsitiremeyiz bazen. Asıl yapmamiz gereken sey kendimizi değiştirmektir.Evet dünyayı degsitiremeyiz ama kendi icimizde bir dunya degistirebiliriz. Bu da dünyadaki en buyuk degisimdir bana göre. Kocası öldükten sonra oglunun sosyalist oldugunu öğrenen Ana da tam olarak bunu yapıyor. Koca dayagiyla calismayla isle sefaletle gecen kısacık hayatıni değiştiriyor. Hem de ne değişim! Kötülük hep vardır hep de var olacak belki. Ama gercek su ki kötülükle savasan iyi insanlar da olacak. Sıra bize de gelecek biz de edecegiz iki cift laf. Biz de oturup duzenin dayatmalarini konusacagiz. Koyun gibi gudulmeyi değil insan gibi yasamayi biz de isteyecegiz. Sonunu düşünmeyecegiz Pavel gibi Andrey gibi Ana gibi biz de kötü gördüğümüz bir seyi degsitirmeye ugrasacagiz. Sonunu göremeyiz belki mutlu sona ulasamayiz ama bir amac ugruna harcanmis bir hayattan degerlisi nedir ki! Ot gibi fikirsiz, monoton, koyun gibi bir hayat surmektense bir sey bir ideal ugruna kafa yormak dünyada düşüncelerin en guzel en gurur vericisidir bana göre. İste Ana ve Pavel de bunu yaptı. Davayi anladılar, ayaklandilar. Sonunun kötü olacagini heo biliyorlardi. Hatta bunun ugruna olebilecekleri ihtimaliyle bile gurur duydular. Onlar
AnaMaksim Gorki · Can Yayınları · 202534,4bin okunma
Utançsız olmayı isterdim. Utanmaz olmayı isterdim. Cahil olmayı isterdim. Böylece ne kadar cahil olduğumu bilmezdim.
Sayfa 326·Kitabı okudu