Namaz üzerine yazmak istedim. Geçen gün bir arkadaş ortamında din üzerine konuşurken "Allah bizden iyi, dost, mutlu yaşamamızı istiyor. Namaz ise bir çeşit rehabilitasyon. Gel rehabilite ol diyor bize." deyince Eda patlattı kahkahayı. "Allah, rehabilite kelimesini kullanmıyordur herhalde." dedi. "Yaratıcı, bütün kelimelerin sahibidir." dedim. Gülüştük. Kızkardeşim, benim namazla olan ilişkime hep mizahi yaklaşır. Ablam, ne yaşarsa yaşasın her durumda namazla bir şekilde meşgul olur, der. Ben de ona derim ki: "Namaza bizim ihtiyacımız var, yaratıcının bize ihtiyacı yok ki. Namaz, rehabilitasyon." Kızkardeşim "Sana takılıyorum. Namaz bir tür içsel arınma, meditasyon. Ben bu ritüelleri önemsiyorum." der, gülüşürüz. İnancı son derece yanlış anlamış bizim gibi toplumlar benim gibi kendini çok sonradan bulan insanlar yetiştiriyor. Neyse ki biz, doğrusunu akılla ve sezgiyle bulabilecek kabiliyetteyiz.
Sevgiyle.
Işığa.