İnsan çogu kez başkalarının kendilerine neden bir şey yaptıklarını bilemez, çünkü ya söylemezler nedenini ya da gerçek neden ögrenilmesin diye bambaşka bir şey söylerler.
Ben bir kadın mıyım, yoksa değişik biçimler içerisinde ortaya çıkan bir yaratık mı? Tam bir kadın değil miyim? Neyim ben aslında? Gazetelerde o tüyler ürpertici haberlere sık sık rastlanıyor. Pötzleinsdorf'ta, Prater'de bir kadın öldürülmüş, boğulmuş-aynı şey,neredeyse benim başıma da gelecekti, ama kentin dış kesimlerinde degil-, acımasız biri tarafından boğulmuş, ve o zaman hep şöyle düşünüyorum: O kadın sen olabilirdin, olacaksın da. Meçhul bir katilin öldürdüğü meçhul bir kadın.