Kendi çölünde kaybolan bir Mecnun değil, kendisi çöl olan bir Mecnun oldum. Şimdi Leyla bir rüzgar esintisi. Bense çölde bir kum tanesiyim. Belki şu koca çölde bir meltem eser diye bekliyorum. Eser de Leyla bir kez olsun bana dokunur diye bekliyorum.
İnsanın insana ettiklerine daha ne kadar dayanmamız gerekiyor? Mısır köleliği, Babil sürgünü, Pers tiranlığı, Roma despotizmi ve Avrupa açgözlülüğü… Şimdi kimin eline düşeceğiz ve ölüm ne zaman gelip bizi götürecek ki sonunda huzuru bulabilelim?