Aşk özverili değildir. Ama ancak tümüyle çiçek açmış bir insanın etrafına yayacağı o dipdiri kokuyu, o eksiksiz doluluğu ve sevinci tadabilmek için böyle herhalde. Ve 'evlilik' de, iki çiçeğin yan yana durmak istemesi anlamına geliyor sanırım.
Sayfa 212 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu
Yaşamı doyarak yaşamak gerek. Yaşamı insafsızca yaşamak gerek. Yaşam sert. Yaşamı sert yaşamak gerek. Aşırı duyarlıkları, garip aile bağlarını zamanında yenmek gerekiyor. Kendi kendine cesur olan insan, neden ölümünü cesur ve istekle ölmesin? İstekle yaşayan insan neden istekle ölmesin?