Bu küçücük derenin içindeki çetin dünyaya ayak bastı basalı, “Aman günah olur! Aman kabahat olur” diye sakına sakına, gülmez oynamaz, kıpırdamaz olmuşlar. Ömürlerini, yasaklarla, günahlarla çevrili Yaşarköy’de tüketiyorlar.
“Göstermezsen göremeyecek durumda olanlar var Gülşen! Düşün ki okumamışlar, düşün ki uyanmamışlar. Haksızlığa karşı durmayı bilmiyorlar. Hep karanlıkta yaşamışlar. Aydınlık diye bir şeyden haberleri yok. Gözleri var ama gözün ardında, görmelerini sağlayacak ışıkları yok. Kulakları var ama duyduklarını seçecek bilgileri yok. Okumuşun okumamışa, görenin görmeyene, duyanın duymayana borcu var diyorum sana. Başka türlü nasıl iyi yaşanır? Yanındaki açken senin tokluğun sana siner mi?